Pages

21 December 2012

Celebrate Double Celebration : Edisi 2012

Oh. One week sudah berlalu. Lambat pulak bercerita. Tp, siapa endah kau mahu bercerita atau tidak kan. Haha. Ya lah. Sekadar mencoret di sini, mungkin dijadikan rujukan sendiri suatu hari nanti (sbb aku pun kadang2 terlupa apa yg aku dah buat).
Kalo tidak smlm nak menulis dah, tp semalam aku terkena 'mild-stress'. Haha. Ada ke tiada term begitu?
Tetiba saja aku rasa cam give-up. Bukan give-up keja mahu pun give-up utk berusaha nak TTC. Tapi aku give-up nak study! Aku dah rasa malas nak amik exam n cukup..cukup sudah. Ha. Tu dia... ambik kau. Tetiba terasa takde beban, batu digalas.  Haha. Mujo stress yg mild. Dpt ditangani dgn baik. Then pagi tadi pun dah jumpa jap lecturer - diskas ngan dia pasal research. Dah malas lah citer pasal ni.

Oke, pasal Celebrate Double Celebration

13 Disember and 14 Disember.
Tahun ni takde la beria apa pun kan.
13 Disember (Khamis) ajak myDH lunch kat PapaJohns. Kami, walau pun sepejabat, namun boleh dibilang dgn jari kot - selama 4 tahun ni kami lunch berdua waktu ofis. Jarang amat. Lunch kat kafe pun tak penah kot. Ke ada? Ada pun kalo kita keja weekend lah. Kalo hari bekerja - Mon to Friday tu mmg takde lah. Prinsip dia senang - bila sampai ofis - we're ofismate - balik rumah baru bed-mate. Eh?

So, PapaJohns lah kita. Nomnom.
Biasalah. Our feveret (ke my feveret??Haha) - Texas Heat.

14hb. we'ols cuti. MyDH kata bos tanya gak nak gi mana lagi derang ni (maksud, aku ngan myDH la sbb kami kalo cuti mmg ada je nak travel kan. Huhu). Tp sehari je kot.
Mula pagi tu igt nak g UM - jumpa lecturer - tp tak sempat ah. So, lepak2 rumah, mandi kolam dulu then pas solat Jumaat gerak ke sini.


Miahaha.
Kan retu konon nak masak la apa la. Haha. KIV dulu plan tu. Entah. Tak plan sgt pun. Aku saja klik klik date 14hb tu skali ada kosong lak Morib nih. Igt full dah sbb last minute kan. Ada yg birthday package (kena check-in hari befday - mmg kena dah la kan) - tp malas lah sbb dpt kek la apa la, kang satu hal sapa nak perabihkan kek tu. So, amik yg biasa dan harusnya paling murah lah. RM196.56++ (dah plus plus tu jadi 230 camtu lah) Pakej dia ini :
Studio Suite  - 2D 1N Accommodation for 2 person in a Studio Suite with Private Bath with Jacuzzi, Buffet Breakfast & BBQ Dinner for 2 person, Water Theme Park Admission pass for 2 person. A mystery gift for you!

Terms & Conditions:
1) Promo valid for check-in on Sun-Fri
2) Not applicable on Saturday, eve of Public Holidays & Public Holidays

Misteri gift tu dpt kipas kecik tu. Yg tala ke muka tu. Huhu.
Pastu oke la. Dpt makan BBQ. Dah kurung bau dah sini. Dulu aku pegi masa course bulan 2 tu kemain busuk kalo duk luar tu waktu malam. Yg kami suppose ada BBQ gak malam akhir tu. Tak tahan bau, masuk balik makan dalam bilik seminar. Ni skang, dah oke sket. Ada la gak, tp terkawal. Tidak la smpai rasa nak muntah belahak balik segala ikan, kambing yg dah di telan tu. Huhu.

Byk gak menda di BBQ kan. Cam ikan cencaru, udang, kambing, ayam. Makanan pun byk. Sokay la kan. Boleh la kata orang tu. Tp kalo takde pakej ni rega seorang is RM65/pax which aku rasa cam tak baloi je. Kalo pakej ni - baloi. Huhu.


Bilik kami senang - tingkat 1, buleh terjun terus ke theme park. Haha. Tp oke la. Tidak mengadap bangunan. Terus direct theme park saja. Gmbr atas tu mmg dari bilik lah. Cuma kena tutup langsir je lah. Kang org napak plak kita. Hihi. Kalo bawa anak2 mmg bes. Sila la pegi bersama ahli famili anda. Huhu.

Kasik befday girl menciwi ngan cardigan baru dari Zalora.
(T___T)
Kiterang ni saja nak rehat2 ja. Lama tak pegi hotel. Last retu ke Redang tu. Lama dah tu. Bulan 7. Tu pun bukan hotel. Pastu masuk jap la ke theme park tu. Buat syarat kata orang tu. Nak masuk theme park ni boleh je 2 ari. Katakan kita check in - Jumaat, check out - Sabtu. So, dedua hari buleh masuk, dgn syarat jgn cabutkan gelang nak masuk tu. Pakai la bawak tido ke mandi ke makan ke berak ke seme yer. Huhu. Kiterang masuk hari kedua tu je before balik.

Balik tu singgah beli kepek kejap. Tp aku ni bukan buleh masuk kedai kerepek2 tu. Cam onggila. Padahal mula niat dia 'sahaja aku singgah tpt ni nak beli kerepek pisang sahaja!'. Tp bila kuar entah apa aku borong smpai dkt RM50.
Singgah gak beli pulasan. Byk jual tetepi jalan tu. Sedap. Aku mmg minat pulasan dari rambutan. Sedap!

So, itu saja lah untuk tahun ni. Sbb aku takde kat ofis masa befday tu, jadi, takde la celebration kat ofis. Huhu.

Oh. Hadiah dari MyDH?? Dia sudah warning - toksah nak citer kat blog. Hihi. Jadi, tak buleh citer la, tp terkejut gak aku dpt adiah tu. Mmg tak jangka langsung dia nak bagi menda tu. Terharu gak la dia kata lama dah dia nak belikan. Hihi. Ailebyu much la abang! Skang kaki saya sudah ada kling kling. Eh, tercerita plak. Hahahah. LOL

Hadiah anniversary utk myDH? Takdak. Tak sempat nak beli kat MyDH. Mmg dah plan ngan Dee nak gi KLCC nak beli adiah, tp tak jadi bila mak admit spital tu ari. Jadi, nenanti ye.. tggu. Adakah Iphone5 ?(pitam!!!)

p/s : Thanks pada yg ucap2, wish2 tu ya. Kat FB mmg ai tak letak notification. Saja. Tp gedik plak update gmbr kat instagram wish pada diri sendiri kan....??? smpai org keliru, 33 ke 34? :P

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign