Pages

30 January 2015

#puanstoberikeKuching : Kuching to Kuala Lumpur

12 Januari 2015.
Tamat lah sudah percutian di Kuching, Sarawak.
Lepas ni nak ke mana pulak ya. 
Till April, kami hold dulu kot any percutian.
Lepas tu buleh plan balik. Rasa cam nak p Singapore lah. Ye, jgn gelak. Saya tak pernah pegi Singapore lagi (T____T).

Oraits. Lepas breakfast, naik bilik kemas2 jap pastu dalam kul 9 lebih check out.
Amik teksi yang ada depan hotel tu je lah.
Jadi, pepaham lah kan rate dia.
Mula tanya kat kaunter tu katanya RM30/person.

Terus rasa nak pitam dengar. Haha.
Pastu gi tanya.
Rupanya RM30 satu teksi. Teksi yang besar macam keta Exora tu. Tp bukan Exora, entah apa namanya. Lupa plak. Kalau teksi kecik Iswara tu dalam 20 camtu lah kot.

RM30 tu pun mahal sebenarnya kan. Sbb tu hari masa hotel 360 pick up dari airport baru RM12 utk dua orang. Satu van tu. Huhu.
Tapi, dah kau duduk di Pullman kan. Takkan lah nak kira rate macam butik hotel 360.

Jadi, pasrah je lah. Bayar.
Sampai airport dalam kul 10.
Terus check in kat kiosk check in tu sbb tak buat web check in. 

Flight kul 12.30
Lepak2 jap pastu masuk boarding. Alhamdulillah takde delay apa.
Kali ni tgk movie "What We Did On Our Holiday"


Mula aku dah duduk kat tepi tingkap. Tapinya rosak pulak mendalah skrin aku tu.
Jadi, tukau tempat duduk ngan myDH. Dia bukan nak tgk pun. Dia nak tido je kan.

Pastu yang duduk hujung tu sorang perempuan. Agaknya student U camtu lah.
Sure dia suspect aku nak tukar sebab aku jeles myDH duk sebelah dia.
Takde makna  ya adik. Ai tukar sbb ai nak tengok movie.

Tapi tak sempat habis lah. Kejap2 announcement la, iklan la, apa la.
Pastu nak landing tu, aku cam pening. Eh. Apa hal. Agaknya minum coke masa makan nasik tu. Aku rasa cam teringin plak nak minum coke. Jadi, mintak la air coke. Patut mintak jus oren je. Mengong terus pening.

Landed safely as scheduled.
Ambik beg - naik ERL (terus masuk ERL yang nak p KLIA2 sbb kang penuh pulak kat KLIA2 tu. Baik naik dulu. Mmg ramai pun buat camtu) - pastu amik kereta kat Putrajaya Sentral - parking fee RM14.


Sampai rumah belum pukul 5. Sebbaik. Sbb kalau kul 5 harus la jammed kan. Tapi tak jammed lah sbb kan masa tu 1st day buka sekolah. Ramai masih cuti. Malam baru lah unpack segala menda yang dibeli. Unpack kotak kek lapis semua tu.

Ha! Aku ada cerita pasal kek lapis aku yang dihantar ke hotel tu kan.
Cerita nya begini.
Kami order dulu kek lapis 2 hari sebelum balik. Dia bagi kertas, so kita tick la kat kertas tu. Aku ambik 10 kek dan dapat 1 free. Maknanya 11 kek lah patut dapat kan. Ada 2 jenis kek yang kuantitinya 2.
So, bila sampai hotel, aku pun percaya lah ada 11 kek aku dalam tu.
Tup tup bila balik KL, dah bukak kotak tu, tgk ada 9 je.

Ha. Ayok. Ayok.
2 lagi tu yang aku ambik sama jenis tu lah. Kompem dia tak perasan yang aku tanda kat kuantiti tu 2 bagi setiap 2 jenis kek tu. Cis.

Terus myDH call jam jam tu jugak.
Jadi, myDH bagi gmbr w.app apa yang kami dapat. Serta resit sekali.


So, dia check katanya mmg salah derang. Kek yang lagi 2 tu derang tak masukkan.
Makanya, dia kata dia akan pos laju lagi 2 bijik tu.
Ha..kan dah susah.
Derang pos FOC lah. Kami cakap, kami nak cepat sbb kek tu kiriman orang (padahal tak pun, itu just nak bagi ke orang je).

Apa pun, salute jugak lah. Cepat juga depa hantar. Kami call malam kami sampai KL tu (Isnin). Selasa dia pos, Rabu dapat. Sokay lah kan. Tp cam leceh la.
Moralnya, kalau nak beli kek - terus je pilih - terus bayar - terus pack - dah, habis citer. Takyah la hantar hotel bagai. Kadang yg dia pack tu pun kita tak tahu kondisi nya kan. Dalam kes aku ni, Alhamdulillah lah, semua kek tu elok.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign