Pages

23 October 2013

Detox Drink, Kekda Tak Buat Ke?

Tak pernah lagi. 
Sbb malas. Haha.

Ada yg bertanya 'kekda tak buat detox drink tu ke?'
Takde la dia tanya direct camtu. Tp aku tahu la dia merujuk kepada detox drink yg letak buah2 tu. Yang lebih kurang camni.

Aku tak pernah buat lagi.
Sbb malas.
Nak potong2, nak simpan beberapa jam.
Kalau nak bawak pergi ofis, lagi aku malas. Sebab kena bangun pepagi, potong itu ini. Acik malasss.. bangun pun cukup2 masa utk mandi, solat je. Tu pun kadang iron baju pun pagi. Pemalas giler kan (sbb tu kalau tetiba aku ter masak nasik goreng pepagi tu dah rasa habis haibat smpai kena tunjuk kat instagram. Kihkihkih).

Tapi boleh ja pun..potong memalam sebelum tido, masuk kat peti ais kan.
Tapi cam buh lemon je tu, aku ada buat gak.
Tapi, sbb kat sini susah nak carik buah yg organic, jadi ada keraguan jugak la di situ bila kena rendam dengan kulit2 buah tu. Cam kalau blend, kita boleh buang kulit dia. Takpe kot. Basuh la bersih2 kan.

Haaa... orang kata aku rajin sbb buat juicing bagai, padahal aku la insan paling pemaleh wey. Nak buat itu pun aku malas. Kihkihkih.

Tapi sebenarnya ni senang je.
Cuba tgk ni, cam sedap je kan.

Tapi, bila dah minum, buah tu makan ke cemna?
Haha.
Baik blend terus kot.. terus masuk dalam perut segala menda tu. Kihkihkih.

Takpe. Boleh je memana.
Web ni bes. Banyak resepi detox drink
http://itsjello.com/55-homemade-flavored-water-recipes/


p/s : ni hari kita cerita pasal makanan kesihatan je yea.

1 juta komen:

ida buat detox. juice ida malas. HAHHAAHA mana mana pun okay kan selagi kita tak minum air gas ke. hihihi...

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign