Pages

6 April 2014

Misteri Panggilan Telefon Dari 052205800

Ha. Misteri katanya.
Siapa pernah dpt call dari nombor ini?
Tiada?

Oke. As for me yg mmg selalu diganggu tele-marketer ni, mmg nombor ni naik call haku.

Itu adalah nombor Astro ya.
Yer. Mmg nombor Astro.
Aku tak tahu lah kejadah apa dia menggunakan nombor 05 yakni negeri kelahiran aku tu.

Pelik betul lah.
Dan bila google - ramai yg kena dengan nombor ni. Really Annoying.

Memula 2,3 kali dia call. Aku tak pick up. Ku biarkan je.
2 hari selepas tu dia call lagi.
Aku jawab.

Rupanya dia dari Astro dan nak cakap ngan abang aku.
Hawau tau Astro nih. Ha. Kan.
Dah berbuih mulut aku suruh update data.
Suruh delete nombor aku tu.
Nombor tu bukan atas nama abang aku. Itu nombor aku.
Kisahnya dia suspect nombor tu abang aku punya, sbb memula dulu, dulu la.. dulu... tahun 2004 camtu, abang aku masukkan Astro kat umah kampung. Nama dia. Pastu bila aku kerja KL, aku suh tukar nama n alamat utk mudah hantar bil. Tapi, aku dah terminate dah pun bil tu 2 tahun lepas.
Yer. 2 tahun lepas. 
And such a big company yang kebuluq sgt customer, dia punya modus operandi, dia tak delete no phone kita. Lantak lah kalau Astro menafikan hal ini. Tp aku amat yakin ini dia punya modus operandi. Walau dah terminate, dia akan terus menghantui kita. Hingga ke akhir hayat. Ini macam hantu kak limah pun yer ni. Mmg hantu betul Astro nih.

Awas la engkorang yg pernah register nombor phone korang ngan Astro.
Sesilap kita dah meninggalkan alam fana ni, dia masih carik kita. Percaya lah.

Tu hari, laki aku dah ugut2 orang Astro tu suruh delete. Dah takde terima call dari nombor yg tu. Setakat ini lah. Esok esok tak tahu lagi tu. Yg ini nombor dari Perak pulak. Punya nak nak jugak bercakap kita. Kita tak angkat pun telepon lagi. Ada aku baca, ada orang tu 29kali dia call sbb tak berjawab. Gigihnya Astro. Mungkin orang yang call ni dapat komisyen.

Aku siap cakap, Astro ni mmg mengganggu betul lah. Dah beratus kali saya suruh delete nombor ni, itu nama abang saya, kalau tak delete, atau dapat lagi call, saya saman Astro.
Ha. Kau. Limit. Geram.

Aku try nak hantar emel kat Astro.
Rupanya Astro tak pakai emel utk sebarang complaint.
Siap ada form. Yg mewajibkan isi no phone n nombor IC kita. Itu pun terhad 500 patah perkataan. Berlawak ya Astro. Aku dengan UMobile, siap berbalas balas emel - panjang2 pulak tu. Apa takut ke orang nak hantar emel?? Takut lew tew... 
Wah. Satu lagi modus operandi dia yg cantik sangat kan. Sesenang je mintak IC kita.
Mmg sorry lah aku nak bagi. Sesilap dijadikan butiran kita utk promote barang dia.
Jadi, ini sajalah medium yg paling sesuai digunakan.
Dan Astro yang budiman.
Tolong. Tolong. Dan tolong.
Jangan ganggu aku lagi.
Aku pun sekarang dah guna apa menda yg kau nak promote.
Beyond ke, HD ke, PVR ke apa mak nenek tu semua dah ada.
Dan aku tak kebuloq dan tak hadap IPTV ke apa menda ntah tu.
Tolong ya.

Sekali lagi kau call, aku sanggup mintak cuti dan terus pergi complaint kat pejabat Astro.
Sekian.


Yang benar,
Saya Yang Dah Sangat Muak Nak Terima Call Dari Astro

5 juta komen

eh...mcam sama nombor yang naik kat tipon awok... awok telemarketer nye nama TIna.... awok siap save no dgn namanya... mula2 awok layan dulu... tak sudah2 suruh upgrade takpun suruh ambik decoder kedua... hampehhh

saya selalu diganggu dengan nombor 016..016 je nombor dia..walaupun pelik tapi benar..dia asyik call je and bagi voicemail..cam mana eh nak buat??

Insyirah :

Cuba block nombor tu.. kat phone biasa mmg ada mode utk block number.. try lah..

sama la kita..sy call balik asyik dok kata our customer service will serve you shortly.
sy call and tnggu dekat sejam dok camtu..lepas tu bru dia angkat..ye astro serive bleh saya bantu..call dri opis..hahaa...pundeknye astro..

Huhu hari ni no 052205800 calk..bila angkat call teruih dis letak . Tu yg search kt google no tu . Baru tau n jumpa blog ni

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign