Ngeh ngeh ngeh.
Ngeh ngeh ngeh.
Apa gelak2 ? Cantik sgt la gelak2 tu. Amboii.. biasa dia tu.
Tahu dak, apart from this entry, esoknya terus ada orang dari Lazada emel aku. Hihi.
Kalau nak tgk, kat komen dalam entry tu pun ada.
Marketing Exec dari Lazada yg bagi response dari entry aku.
Ngeh ngeh ngeh.
Sbb tu aku nyer entry macam berlapik kan.Gitu.
Jadi, dia emel mintak aku nyer order number n phone number.
Aku bagi je lah.
Then, tghari itu (22hb Jan), sampai lah slow juicer itu.
Memula courier tu call pastikan aku ada ke tidak.
Pastu dia smpai ofis. Dan aku pun bagi lah duit barang tu. COD.
Pastu dia smpai ofis. Dan aku pun bagi lah duit barang tu. COD.
Aku rasa kan, mmg suppose parcel tu akan sampai on dat day. Bukan kerana entry aku atau pun emel dari Lazada.
Dan aku rasa gak masalah bukan dari pihak Lazada.
Dan aku rasa gak masalah bukan dari pihak Lazada.
Masalah ni dari pihak sykt courier yg di appoint oleh Lazada utk hantar barang tu kat aku iaitu Taqbin nih.
Kan aku dah kata pada 20hb tu dia dah update status kat tracking tu kepada 'shipped' (tak buleh tulis shipped ni, naik kapal..mmg lambat.. hahahahaha)Masa aku tgk sticker yg lekat kat parcel aku tu, mmg dia tulis situ 16hb mereka akan start hantar.
16hb hingga 22hb. Buang 2 hari weekend dan satu hari Thaipusam tu lah katakan. Ui.. lamanya nak sampai Jalan Conlay. 3 hari tu.
Oo.. lupa, shipped. Shipped mmg la lewat. Merentas sungai Kelang mungkin. Haha. Oke. Jangan mara aa Lazada, joking ja.
Jadi, aku rasa, mungkin Lazada tak bersalah dalam hal kelewatan nih.
Tapi, kita berurusan dengan Lazada, order pun dengan Lazada.
Pepehal orang tuju Lazada ja. Orang tak kesah la Taqbin ke, Taqbon bon bon ke apa kan.
Ce tgk Zalora - petang order - zass esuk sampai. Tak sempat nak pikir mana barang aku - tau2 "Ida, nah parcel.." ha, giteww.. Satu lagi pun mungkin Lazada pengantara - orang tengah saja. Barang tu pun takde kat derang. Tapi tak kesah lah kan.
Apa pun, aku satisfied gak la. Sbb derang respond apa kita tulis kat social network. Yg emel aku adalah Marketing Executive Lazada yang mmg biasa berurusan dengan blogger (dari kata dia lah) / social media ni lah. Bukan lah kata blog aku glamer smpai Lazada dapat tgk. Mungkin dia trace dari SEO. So, dia bantu untuk transfer kan masalah aku pada yg berkaitan.
Petang tu gak, orang yg uruskan order2 Lazada ni call.
Berkali2 jugak mereka minta maaf. Hihi.
Takpe lah. Bukan saya tak biasa order2 online nih.Jangan cemas lah. Hihi.
So, nak beli barang lagi tak ngan Lazada?
Kalau ada voucher diskaun dari Lazada boleh la dipertimbangkan. Tapi hok memurah je la. Yg macam slow juicer tu takde dah la..tu pun dah rasa nak ter pitam beli blender yg rega dkt2 nak 1K. Ni tau ke mak aku harus kena bebel (-_-")
Hai Aaliyah, ada diskaun tak ni?.. Dah la tu ari terlupa nak redeem diskaun utk pembelian pertama lps sign up. Rugi seploh hinggit tau. Heeeheee..heeee....
Oke Lazada, utk itu, ai bagi kredit la kat u sket pasal u punya keprihatinan.
Ai link kan terus ke website u oke.
Nah kengkawan, memacam ada, klik saja - Lazada.
(Ekceli, before this mmg Aaliyah tu ada emel suh link kan Lazada tu, masa aku buat entry Misi Mencari Slow Juicer- so, Aaliyah, ai dah buat.. ada voucher diskaun tak nih.. hihihihihi....)
Orait. Dan ini lah juicing yg pertama dari slow juicer nih.
Sedappppp... Believe me. It's pure!
Sedappppp... Believe me. It's pure!
Terima kasih atas komen anda :)