Pages

3 June 2014

Jagung Dan Strawberry

Ini masa yg balik dari Cameron hari tu lah.
Yang memborong jagung n strawberry.
Giler byk aku beli strawberry. Dah bawak opis pun still banyak.
Fuh!

Ni buat bubur jagung.
Seketui gula melaka ku campak.
Pastu ada orang kata "buleh larut ka kak gula tu?"
Bule la.. tgk piuk n cooker la. Haha.
Tp pakai induction mmg bes, sbb masak sekata.

The result!
Minum petang. Bersama tea stoberi.

Jagung rebus. Tak la manis sangat.
So so ja. Sbb ni bukan grade A kot.
Kalau grade A tu mungkin sedap.

Strawberry milkshake.
Cara nya - blend strawberry (tambah air sket), campur
susu kotak stoberi. Blend skali lagi (sekejap).

Stoberi dan coklat.
Coklat tu kat Cameron ada jual yg dah siap cair.

Banyak sgt. Maka, blend dan buat aiskrim.
Bila beku kan, tahan lebih lama :)

The result!
Aiskrim. Masam. Buh seketoi asamboi.

Strawberry juice!

p/s : Ai is terharu bila jumpa strawberry sure org akan tag ai.. hihik. Tenkiuols :)

3 juta komen

buat terliur je la pulak kak...
dah la pose pulak ni..hahaha

sedapnya,,lapik ikea..sama ;)

Pergh..pergh..pergh....terliur Yani, KekDa oii.....ni yang rasa nak ulang naik Cameron Highlands sebelum hujung tahun ni.....sodapnya...

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign