Pages

8 May 2014

Jadi Jutawan La Uols!

Salam,

Jangan terkejut kerana menerima e-mel ini. Saya memerlukan kerjasama dan
bantuan anda untuk perniagaan yang tulen dan menguntungkan. Saya mencari
orang yang ikhlas dan boleh dipercayai untuk perniagaan yang menguntungkan yang saya ingin menawarkan kepada anda kerana saya tidak boleh melakukan perniagaan ini sendiri kerana saya bukan di Malaysia. Walau bagaimanapun,
nama saya Nurazfa Binti Amin, saya bekerja sebagai Pegawai Pemasaran
dengan Syarikat Gemstones Pemprosesan Batu permata di London.

Saya ingin memperkenalkan anda kepada peluang perniagaan ini. Saya
memerlukan bantuan dari anda yang akan memberi manfaat kepada kita berdua.
Saya menghubungi anda kerana saya tidak mahu kehilangan kontrak ini yang
disediakan oleh syarikat di tempat saya bekerja kerana kita berdua akan
mendapat keuntungan yang baik daripada perniagaan ini pada masa sekarang
dan pada masa depan yang akan datang. Itulah sebabnya saya meminta anda
untuk menjadi pembekal kepada syarikat kami supaya kita boleh mengambil
kesempatan pada peluang-peluang yang ada di syarikat ini.

Pada masa ini, syarikat kami perlu tiga tahun pembekal tetap produk yang
dikenali sebagai (Agate Mineral Cleaner) yang merupakan bahan kimia
cecair baru saintifik, minyak pelincir, terutamanya yang digunakan dalam
makmal gemological bagi pembersihan rawatan kejelasan berlian, secara
amnya bahan larutan ini tidak menembusi jauh ke dalam berlian dan
vaporizes Kemasukan hitam dalam Berlian dan batu-batu permata Emas dan
lain-lain.

Pembekal asal produk ini adalah dari (Malaysia) dan bekas pembekal produk
ini kepada syarikat kami telah tamat kontrak dan syarikat kami sedang
mencari mana-mana orang lain yang boleh mendapatkan bekalan (Agate Mineral Cleaner) dalam kuantiti yang banyak supaya dapat memenuhi
permintaan pengguna kami dan bergabung dalam perkongsian dengan syarikat
ini pada masa sekarang. Sebab utama mengapa saya menulis kepada anda untuk
mencari minat anda dan mendapatkan bantuan, saya hanya mahu anda untuk
bertindak sebagai ejen perantara (penjual produk di Malaysia dan pembeli)
kepada (syarikat kami).

Ini adalah perniagaan besar, yang akan memberi dividen yang baik kepada
kita berdua. Saya hanya perlu kerjasama anda untuk membuat perniagaan ini berjaya. Saya akan memberikan anda maklumat lebih lanjut lagi mengenai perkara ini jika anda bersedia untuk berdiri sebagai agen untuk membekalkan produk kepada syarikat kami.

Pertama, saya akan mendapatkan satu perjanjian kontrak untuk anda sebagai
pembekal kepada syarikat di mana saya bekerja. Berdasarkan peratusan,
asalnya harga pembelian sebenar bahan kimia ini oleh syarikat per karton
adalah kira-kira ($4,000USD) manakala di Malaysia harga jualan tempatan ($2,100USD) dan syarikat kami tidak perlu kurang daripada 200 karton.

Sebab mengapa saya mahu anda untuk menjadi ejen kami adalah untuk menjadi
pautan yang menghubungkan penjual tempatan di Malaysia secara langsung
kepada syarikat membeli maka margin keuntungan akan dikongsi oleh kita
berdua sebanyak 70% kepada anda manakala 30% kepada saya. Saya sedang
mencari orang yang serius untuk menjalankan perniagaan ini supaya boleh
berkongsi keuntungan bersama. 

Bantuan utama anda bagi saya hanya untuk
anda bercakap dengan pengarah syarikat kami bahawa anda boleh membekalkan
syarikat produk dan juga secara terperinci dari segi harga dan cara
pembayaran maka kita boleh mengambil dari sudut itu.

Sila maklumkan kepada saya dengan segera selepas anda menerima e-mel saya
jika anda berminat dan bersedia untuk melakukan perniagaan dengan saya
supaya saya boleh memberi anda contack penjual tempatan di Malaysia supaya
anda boleh menghubungi mereka untuk meminta jika mereka mempunyai produk
ini dalam stok untuk membekalkan kepada anda.

Sebelum syarikat kami menghantar pengurus pembelian turun ke Malaysia untuk membeli produk daripada anda secara langsung. Ingat (jujur) adalah kunci kepada setiap kejayaan dalam perniagaan. Terima kasih di atas kerjasama anda. Saya
menunggu jawapan dari anda.

Wassalam

Nurazfa

**************
Dapat dari emel - menggunakan emel official ofis. Tp aku rasa mmg modus operandi dia hantar emel yg ada "gov.my" - orang kerajaan lah kan.

Nampaknya makin advance si scammer ni yer.
Bahasa makin berhemah dan lebih tersusun. Dulu nampak nau guna google translate.
Panjang cam buat blog dah ha.
Nama pun 'nur azfa'. Kemain yer. 
Terima kasih la kerana memilih saya, takpe lah. Biar lah saya hidup secara sederhana je. Cukup makan, cukup pakai. Kita hidup ni pun bukan semata mata utk kesenangan dunia ni, yang penting amalan nak bawak ke 'sana' nanti. Yang penting bukan jujur tu, tapi keredhaan Allah.
Ha.. kan aku dah ter bagi ceramah pulak. Hahahaha.

Persoalannya, ada ke 'keldai' yang percaya menda ni semua?
Hurm.
Uols nak ber bisnes ngan nur azfa ni? Kut bule jadi kaya, hari hari hari raya. Hahahahah.

3 juta komen

kite dok fikir camtu kan.. ade ke org nk caya...
tp masalah nye ade... pelik kan??
klu kt yahoo mail sy tu.. melambak2... dh mcm2 jenis dah email dorang ni... dr gune rupe negro.. depa tukar... org putih lak.. pastu tukar org arab lak.. skrg tukar melayu lak...
aduhai.... tp still ade gak org kena tipu.... betapa org kite ni nak kaya cepat...

ida pernah dapattt! slumber jee masuk email jkr. hohohohohoh...

huhuhhu...ayat kemain lagi... ni mesti dapat A bahasa melayu ni kot... Nama pun canggih tu... heheheh... kalau ada yg terpedaya pada scam2 mcm ni, x tau la nak kata apa...

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign