Pages

14 May 2013

Edisi Pemanggang Ajaib & Utusan Dari Langkawi

Hoih. Ketinggalan kau ni kan.
Orang semua sudah ada. Kau baru nak ada.
Kohkohkoh.
Do I care? 
Kohkohkoh.

Dulu. Tah tahun lepas ke 2 thn lps ke, akak ipar aku (kakak myDH) ada jual mendalah magic pan nih. Tp aku tak berminat nak beli. Sbb? Kuali, piuk belanga kat umah tu pun tak terpakai. Lagi mau nak tambah2. 
Tak payah. Kang lagi mau semak rumah je kang.
Lagi pun aku ni "rajin" sgt masak kan.
Gasak la orang kata senang ke apa guna ni.
Do I care?
Kohkohkoh.

Aku rasa semorang pun dah ada mendalah ni kan.
Jadi, aku tergedek2 baru nak ada.
Sbb nya.
Saja. Tatau nak kirim apa kat myDH. Nak tgk dia tau ke idok membeli kalo aku takde.
Tapi idak la aku berani nak kirim Tefal ke, Vision segala tu. Yg tu mmg aku kena ada skali kalo nak beli.
Tak puas aku wey. Huhu.
Aku cakap "tak paksa. If nak beli, beli je lah. Taknak pun takpe. Tp kalo nak beli, beli yg kecik ja"

Skali masa amik dia balik kat ofis, tgk dia usung kotak. Besau. 
Ah, sudah.
Dan. 
Ini lah dia

Hamek kau. Masak la smpai puas (-_-")
Salu org beli 28cm punya kan? Adehhh...
Tanya kenapa beli yg besar. Itu je yg ada katanya. Iyer ke?
Pastu dia kata seme kawan2 lain pun amik yg tu.
Adeh. Cik abam sayam, derang beli besar sbb derang anak ramai. Kita ni pun, kut ada anak, 5,6 tahun baru leh makan makanan masak guna ini.
Tapi, lantok leerrr... org dah belikan. Kita amik je lah.

Entah, tatahu nak simpan mana.
Lps ni buleh la kukus grill panggang.
Lagipun oke la. Aku nyer microwave dah simpan dalam ceruk kabinet. Nak ngeluarkan nyer, mmg tak kuasa aku wehhh.. jd, anggap ni je le pengganti m/wave kut nak panaskan pizza ke apa ke. Tekup kan je lah dlm ni. 
Aku tgk kat dia tulis boleh gak utk induction. Tp tak terai lagi. If buleh, mmg bes lah. 

Selain dari tu, utusan dari Langkawi juga.

Huhu. Ini sedih. Aku kirim Milka tu yg cemni. Siap tunjuk gmbr ke dia sblm dia gi. Tak cukup ngan tu, aku MMS lagi. Eh, w.app. Camtu lah.


Tapi, bila aku kata bukan yg ni aku nak, dgn muka tak bersalah dia kata "tanya kat orang kedai tu, dia tunjuk yg ni. Takde pun yg tu"
Ya Allah hai. Hurm.Hurmmmm...
Lelaki... begitu lah.

Redha (T_____T)

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign