Pages

10 September 2013

Edisi Jamuan Raya Akhir Syawal

Adaaa....ramai lagi kan yg buat jamuan raya mggu ni kan.
Tu agaknya next week pun ada lagi. Tambah2 lagi cuti 3 ari. Hihi.
Oh. Kalo tak silap last year kami buat housewarming masa Hari Malaysia jugak. *nati tgk balik post last year*

So, ujung minggu yang lalu.
Terima jemputan dari Elina Carmello.
Dia ni sebenarnya aku kenal dari blog je.
Memula dia SR blog aku, pastu jumpa dia masa dia nak beli tupperware. Tahun lepas ke. Eh.. tak.. 2 tahun lepas (lama juga dah yer kita knl ye Elina?) Masa tu dia dok Labuan lagi. Pastu terus close. Lagi pun kiterang ada persamaan. Dia pun TTC'ian jugak. :)

Dia buat hari Jumaat. Petang. Memula dia jemput lps maghrib. Pastu dia w.app balik kata start kul 5 dah boleh dtg. Tanya myDH, dia kata bole je kalo nak pi pas kerja. So, pergi lah. Lagipun dkt nau ngan umah aku kan. 
Oh. Mmg rugi kalo tak datang. Makanan semua super sedap. Dgn kambing nya. Dgn mihun, ketiow, satey. Seme sedap. sedap. Tu pun tak makan lagi roti jala (ke murtabak.. ) kuih muih. Eh. Dah macam bufet Ramadhan kat hotel lah. Lagipun dia buat area rumah dia yg juga ada cam tmpt rekreasi (kwsn homestay berhampiran kaki gunung). Aku pun tak tahu yg ada tpt camtu di area situ. Cantik. Nanti nak pegi lagi lah. Nak tengok2.
Us.
Dah kenapa tudung aku melingkup smpai nak tutup muka tu?


Seterusnya hari Sabtu. Ni dah masuk Zulkaedah dah pun. Jamuan lps maghrib. Ni anjuran JMB area rumah aku lah.
Pun makan bes. Laksa sedap. Kambing BBQ lagikk... 4 eko katanya. Ye lah.. ada 4 block. Satu block seko. Huhu. Tp kambing kat umah Elina tu lagi bes. Yg ni cam terasa 'kekambingan' nya. Haha. Aku kena letak byk2 sos black pepper tu supaya takde rasa kambing tu. Aku oke je makan kambing, tp tak suka kalo ada rasa 'kekambingan' tu byk sgt. Ah.. orang biasa makan kambing tau lah rasa cemna kan. Ada orang tak makan kambing, tapi lamb chop makan eh?? kihkihkih...
Makanan banyak. Tak ramai yg turun mungkin. Kiterang pun nasib ada kat rumah je. Dan rajin nak pegi. Last year tak pegi sbb baru pindah. Segan. Hiwhiwhiw. Tahun ni tak segan sbb Pengerusi JMB pun block kiterang. 

Ada cabutan bertuah jugak. Hadiah barang2 tupperware (mmg brand Tupperware). Hohoho.
Sapa yg dtg tulis nama ngan no rumah.
Cam biasa.. harus tak bertuah. Tp tah lah. Ada 30 cabutan. Yg 10 cabutan terakhir tu kiterang lak yg cabut meninggalkan majelis. Hihi. Malas dah. Hujan makin lebat masa tu.

Itu je lah jamuan raya utk tahun ni.
Smpai kita jumpa lagi utk tahun hadapan. Insyaallah.
Dan sbg mengakhiri entry.
Ini jamuan kami di ari Ahad yg permai. Teeheee.
Sambal sutun.
Kari ikan yg tak cukup bahan. Kompiden je aku 
rasa ada halba campur (yg jintan rempah segala tu lah).
Rupanya nan hado.. lantak kan lah. Belasah je.
Dan kailan ikan masin.
Nah.. dah kul 4 ptg baru mkn.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign