Pages

21 March 2016

Pekeliling Perbendaharaan : Mengoptimumkan Perbelanjaan Kerajaan



Pekeliling Perbendaharaan Malaysia yang berkuatkuasa mulai 11 Mac 2016.
Ada beberapa langkah untuk mengoptimumkan perbelanjaan kerajaan.
Saya ambik yang berkaitan kerja saya lah ya.
Berkaitan dengan perjawatan atau pun pengisian jawatan kosong.


As semua sedia maklum, mmg sekarang kerajaan tgh "freeze" kan jawatan kosong.
Kalau ada pun, amat terhad lah.
Even, kami pun kena hantar permohonan dulu ke JPA dulu untuk kelulusan walau pun kosong tu disebabkan oleh orang bersara / letak jawatan.
Bila dah dapat kelulusan baru buleh buka semula iklan pengambilan jawatan kosong.
Bukan cam tahun2 sebelum, ada je jawatan kosong terus ja ambil orang kan.
Dah susah dah.
Jadi, sapa duk tgh kerja, dah dapat kerja, baru kerja, hargai lah kerja anda.
Jangan buat perangai, jangan dok buat peleceh pi ponteng lah apa lah.
Bersyukur sket sbb kat luar sanun ramai yg menanti.
Ni anak buah ai pun tgh tunggu tawaran utk kadet inspektor polis. Pun takde lagi. 
Jenuh wei.
Tumpang simpati.
Tapi, cemana nak buat.. kan.
Berdoa je lah.

Pekeliling Perbendaharaan Malaysia : Garis Panduan Langkah-Langkah Mengoptimumkan Perbelanjaan Kerajaan [link]

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign