Pages

25 February 2016

Be Happy Ten Times


-Bersangka baik dengan Allah-

p.s:
Memetik satu perbualan.
Situasi nya bertiga.

Mrs A : Minum la minuman *** tu, bagi bertenaga sket (maksudnya ada la minuman supplement tu, bagi tambah tenaga).
Mr B : Hai.. nak bagi tenaga apa. Tgk dah keluar dua dah. Tak tenaga lagi ke? (sambil jari tunjuk macam peace tu - maksudnya 2 anak la)
Me : (dalam hati - amboi.. eksen nya dia ni)
Mrs A : Bukan tenaga yang tu. Ni tenaga nak buat2 kerja ni lah. 
Me : Entah nya. Kita jangan lupa, kalau Allah kata takde tu, takde gak lah. Kuat bertenaga macamana pun, kalau Allah kata tidak, tidak juga. Jangan lupa, tenaga Dia tu lagi melebihi segalanya.
Mr B : (senyap.. diam tak berkutik).

Ada orang lupa kebesaran Allah bila tak pernah diuji.
Atau bila diuji, pun masih lupa dan masih takbur.
Ada orang ingat menda2 macam tu boleh dibuat bahan dalam lawak jenaka.
Ada orang ingat, bila dia dah ada menda tu, tapi orang lain takde, dia ingat dia dah dapat satu victory. 
Moga kita tak tergolong dalam orang2 yg lupa dengan kebesaran Allah.
Terima kasih Allah dengan ujian ini :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign