Pages

22 July 2014

#Gardenpuanstoberi : Pokok Pudina Saya

Masa bawak turun dari Cameron Highland
(pokok rosemary tu dah arwah ye. 
2 minggu je kot dia tahan. 
Tak sempat nak buat ayam rosemarry -_-" )
.
Selepas 3 minggu. Aku bawak kat yard. Redup sket.
Letak baja. Membiak dia.
Semua berebut nak cahaya matahari.

After 2 month.
Sebenarnya tu hari, lepas aku pergi sukan 4 hari kat Melaka tu,
abis kering pokok ni. Kemain sedih rasa hati.
Masa tu dah la heboh pasal adik Firdaus yg orang jumpa
terkurung kurus kering tu kan. Terus rasa sedih berganda, sbb 
pokok pun 4 hari tak siram terus kering, apatah lah manusia.
Bila pokok kering pun kita sedih. Apatah lagi anak sendiri kan.
Jadi, siram - siram - siram - hidup balik. Ada pokok kering 
tu bertunas balik daun hijau.
Alhamdulillah.
Dan dia kembali menjalar. Aku letak kat pagar2 tu supaya
dia boleh menjalar tinggi.
Cuma nak tinggal bila balik raya ni ada sedikit gusar lah.
Tapi, Dini dah bagi idea cemna nak buat agar dia tak ketandusan air.
Thank u Dini :)



3 juta komen

harap pokok x mati la balik raya nnt
cemana ke tu tips dr dini tu? :)

teringin nak ada pokok2 herba kat rumah, kena pegi CH jugak la nak beli pokok herba..... hihi

adik saya, tiap kali nak tinggal umah lama, dia letak pokok dalam bilik air, alhamdulillah segar je pokok...

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign