Pages

15 August 2013

Edisi Syawal 2013

Khamis - 1 Syawal.
Pagi, di rumah. Tunggu sedara mara datang.
Dan juga beraya ke rumah sedara mara yg dekat dengan rumah.
Petang - kami ke Taiping. G umah akak aku yg tak sihat tu.
Bawak makanan semua, makan kat sana.

Mak sedara n anak sedara yg sorang
dajah 6, sorang dajah 5. Hikhik

Tema kami se pamili is pink.pink.pink. (ramai kot tema pink kan tahun ni). Pagi tu aku rajin la ber shawl bagai. Masuk petang..... tudung awning sudahhh... lagi la dgn ujan lagi petang tu.. cehh...

Pastu dari Taiping, singgah K.Kangsar. Ada la pegi 2,3 bijik rumah lagi. Misi mencarik laksa. Haha. Sedari pagi asik orang jamu mi sup lah, bihun sup lah. Laksa mana wey..laksa..
Yg klaka ada la singgah rumah makcik aku, dah maghrib time tu. Dengan ujan renyai2 kan. Mak aku siap kata, kita singgah kejap je. Kejapppp je. Skali makcik tu kata "makan la dulu, nasi ayam ada, laksa ada". Haaa.. apa lagi.. kita pekena la semangkuk. Hahahai. Kejap katanya. Semua pun makan laksa. MyDH makan nasik ayam. Sedap oiii. Pastu g umah kazen aku lak. Pun ada laksa. Laksa beras lagik.

Sampai umah kul 10pm. Phewww..

Raya kedua - Jumaat.
Penat. Pagi lepak rumah ja. Masak tuk makan tghari.
Petang tu ada la abang aku ajak p beraya lagi. Malas. Tgk tv je lah.
Lagipun malam tu nak bako satey. MyDH la sediakan tpt utk bako segala.
Ada bakar sotong gak. Tp bara dah nak abis time tu. Sudahnya bakar dalam magic pan aku je. Mmg ku usung magic pan tu bawak balik kg. Hoho.

The foods. Ha. Siap dgn spegeti. Famili aku tak ramai sgt sbb kami 3 beradik je blk kg belah sini. 2 beradik lagi tak balik. Pastu panggil gak la jiran2 (sedara mara gak) sekeliling. Kuih Kuah spegeti, by puanstoberi lah. Haha.

Raya ketiga - Sabtu.
Takde raya ke mana. Tapi, kami ke Teluk Batik. Haha. Memula tu abang aku cam tak sihat. Skali bangun pagi tu katanya dah oke. Nak pegi jugak. Kelam kabut siapkan barang.
Aku tak mandi pun. Malas. Rilek2 bawah pokok kelapak je. Haha.
Balik tu gi Lumut jap. Beli ikan bilis.
Pastu balik. Penat sbb traffic lite byk sgt. Udah la keta byk kan.
Singgah Mydin. Dinner kat situ ja. Sampai umah kul 9 lebih.
Pheww...

Gitu lah 3 ari raya yg penuh dgn pengisian.
Lps tu lepak2 rumah je.
Tak larat dah.
Raya ke5 dah balik KL.

Oh. Gambar dgn myDH ada dlm kamera. Malas nak transfer lagik. Nenati lah. Ni pun seme gmbr dr insta. Sapa dah tgk tu mesti bosan je tgk siaran ulangan. Haha. Redhooo....

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign