Pages

6 February 2014

Edisi First Time Ke Chinta Saloon

6 Februari 2014 / 6 Rabiulakhir 1435

Ada kelapangan sket, aku tgk2 komen yang mana aku nak buat kunjungan balas dari yg rajin drop komen kat sini. Biarpun, aku dah jarang amat balas komen skrg ni, ada juga masih sudi menitipkan tinggalan jejak di sini. Terharu juga rasa. Bukan malas. Tapi, skrg a lil bit bz. Dengan interview segala.
Dan, maaf juga jika kebelakangan ni aku jarang membuat kunjungan balas dan meninggalkan komen. Aduiii... rasa bersalah bila orang drop komen dan kita pula tak jenguk rumah orang tu.
Takpe, pelan2 sy akan jejak yea.

Baik, bila tgk komen baru perasan ada yg bertanya. Tu salon chinta ke masa aku up entry cuti Thaipusam tu hari.
A ah la..aku belum cerita pasal ni.

Yerp. Tu hari aku buat creambath kat Chinta Saloon.
Creambath n potong rambut skali.


chinta saloon, chinta salon, fasha sandha punya salon

Yerp. Yg Fasha Sandha punya tu.
Tapi takde pun puan Fasha nyer tu. Hihi.

Aku gi ngan member aku. Siapa lagi. Si Dee lah. Gal's day out katanya.
Masa tu yg hari Jumaat cuti Thaipusam. So, Dee pick kat KSU.
Dee pun buat creambath n potong rambut.

Owh. Sila gugel apa kebenda creambath ni. Sbb takut org igt tu mandian ke apa kan. Hihi. Mmg ada bath bath tp dia bukan mandi. Creambath ni kat Indon mmg glamer. Kat sini, ada la tapi tak berapa nak meluas.

Lama gak la melepak situ.
Memula gunting rambut. Pastu cuci. Dan lepas tu creambath. 
Dia nyer hairstylist tu 2 orang je time tu. So, aku buat dulu. Pastu baru Dee buat.
Buat creambath + hair cut - RM100. Kalau creambath je RM80 tak silap aku. 
Utk muslimah ni dia ada la buat cam tirai. Tp bila nak cuci tu kena gak lalu tpt org tgh menunggu.
Dan tempat tu boleh gak orang lalu belakang kita.

Selain tu, oke la. Selalunya kita g saloon bukan Bumiputera kan.
Creambath tu buat selalu baru best. Tp 'parok' la kalau nak buat selalu kan. Huhu.

p/s : Tahun lps aku ada pergi salon muslimah yg mmg bebtul muslimah. Lelaki pun not allowed. Asben aku terpaksa tunggu bawah masa tu. Tapi, skrg entah ada ke tidak lagi kedai tu. Kat area Danau Kota tu. Sebelah Fest City tu. Aku lalu lalang cam dah tak napak plak banner kedai tu. Kedai tu mmg bagus. Sambil potong rambut pun dia buka bacaan ayat Al-Quran.

1 juta komen:

salam... just to share infor. ada 1 salon & spa hanya untuk perempuan sahaja di setiawangsa. namanya..alisya salon (kalo tak silap la..). kedai dia atas kedai2 elektrik

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign