Pages

15 April 2016

Bebel Pagi

Choi! choi! Choi!

Hah! apahal ter choi choi pepagi Jumaat ni?
(live update neh..biasa entry yg draft sesiap keluar).
Geram betul.
Patut sempat je nak sampai ofis before 8am.
Ini dah lewat sbb dek polis trafik tahan kereta berjam jam.
Kau dah kenapa polissss?
Dkt 45 minit stuck dari kedutaan Amerika nun. Heeeeiiii... choi sgt.

Kau nak kami semua keluar rumah pukul brapa plak?
Nak kiterang keluar sebelum Subuh cam orang duk Rawang?
Pastu solat kat masjid Tabung Haji?
Gitu?
Kalau gitu buat pe nak invest duit beli rumah dkt area KL pun.
Dengan harga gitu dapat aku umah 2 tgkt yg berpuluh2 km tu. 

See.. aku membebel dah.

Dah tu dah nak masuk ofis pun ada juga orang sengal kambing.
Ada lagi manusia dalam dunia ni tak tahu protokol keluar masuk lif.
Dah sah sah orang keluar lif kena keluar dulu.
Ni takkkkk.... dia plak masuk dulu, kita plak yg dah macam nak naik lagi ke atas.
Eh ehhhh...... kau ni dah kenapa????
Makhluk ni mmg lah.
Dulu makhluk ni jugak lah yang sakit hati sgt tgk aku duk ngan suami aku dalam bas.
Masa tu ada satu tmpt ofis kami nak pergi. Jadi, naik lah bas.
Tetiba makhluk ni sakit hati. Duk kata "kat umah duk sama, dalam bas dok sama"
Ya Allah.. sakit hati bebenar agaknya kan.
Lama dah perkara ni berlaku. Lama...
Walau aku tahu, lumrah alam, nak taknak suatu hari nanti mungkin aku akan bekerja dengan si polan itu, tapi, mmg aku dah loose respect dengan makhluk ini.
Betul lah pepatah ni


Dan sebabkan aku taknak sakitkan hati sendiri, kami ambil keputusan tak naik bas kalau ada trip office.
Rela kami naik kereta sendiri. Even pi sukan kat Penang pun naik kereta sendiri.
Senang. Takde orang nak sakit mata, sakit hati kalau kita duk seat sama dalam bas.
Macam tu gak kalau makan bersama kat ofis. Memang lah kami jarang lunch ke breakfast sama kat ofis. If nak pun, kita keluar. Kalau tak, ada je nak cakap cakap itu ini.
Tapi, bila kita tak makan ngan suami kita, ada juga nak cakap - eh... tak makan ngan asben.. tak gitu tak gini.
Pftttttt.... apa yang mereka nak sebenarnya ni?

Dah. Aku bukan lah marah.
Just rungsing jap sbb polis trafik tahan lama nau tu.
Dia tak tahu orang sakit perut nak ter berak ke apa.
Kemain ber jam jam syok benau nahan kereta orang. 
Tah hapa hapa tah!

Okay lah, mari kita sejukkan hati dengan bacaan Al Fatihah dan
tazkirah pagi Jumaat.


2 juta komen

salam rin...hehehehe
susah nk puaskan hati semua orang kan?

samalah.
'eh tadi nampak husband u kat kupang. u makan kat cafe pulak'

so what?

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign