Pages

19 April 2018

Bila Si Kecik Tak Tahan Panas

Ada anak kecik ni, keperluan dan keselesaan anak jadi keutamaan kita.
Seharusnya lah kan.
Walau ada kak bawang akan kata - tak payah diajar budak2 ni selesa2 sgt. Nanti jadi mengada-ngada.

Biar laaa...
Lantak laaa.....

Ala. Semua budak pun tak tahan panas, kan?
Jangan kata budak. Kita yang tua ni pun camtu.
Ada orang yg ingat anak dia je jenis tak tahan panas. Sensitif.
Padahal semua budak pun camtu.
Ada yang kata, anak dia kena selalu tak pakai baju. Sbb tak tahan panas. Sensitif.

Ha. Mak Rizq agak konservatif sket bab anak tak pakai baju ni.
Mak orang lain, mak tak kesah.
Tapi, utk anak mak - mak tak suka anak mak berlenggeng.
Ko panas lah cemna pun, mesti ada baju.
At least, baju lubang2 atau singlet.
Biasa, kita standby singlet lah kalau gi jejalan tu.
Berlenggeng is big no no no. Biar pun kat rumah.
One more time - utk anak orang lain - mak tak kesah. Ini mak kata, anak mak.
So, no offence okeh.

Okeh.
Back to the story.

Yup. Memang kami buka aircond masa tidur. Setiap hari.
Eh. Menda dah ada kot. Buat apa pasang kalo tak digunakan. Kan?
Sebab utk keselesaan.
Memang lah jadi masalah bila pergi tempat takde aircond.
Contoh nya - balik kampung. Pergi hotel tu takde problem lah kan.
Tapi, takde hal.
Sekarang memacam alat ada.

Beli aje lah.
In this case, kami beli portable air-cooler.
Yg kecik comel ja.
Senang nak usung masuk dalam keta.


Balik kampung tu ari guna ni lah.
Jadik lah. Dapat lah sejuk sesket.
Meragam juga si kecik tu sket2.
Tapi, boleh la dari takde langsung.
Dia bagi 2 ice pack. Bekukan je ice pack tu, pastu masuk dalam bekas bawah tu. Masuk air. Nanti keluar lah haba sejukkkk je. Best :D
Kita bukan lah ajar. Tapi zaman sekarang, menda2 camtu pun dah jadi keperluan.
Atau setidak-tidaknya - untuk keselesaan.

1 juta komen:

Jangan kata budak...mak pak budak pun ada yang tak tahan panas.....contoh terdekat acik lia ni lahhh.....hahahahaa..... tetiba macam nak beli jugakkk.....=)))

Terima kasih atas komen anda :)

Google+ Followers

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign