Pages

27 August 2009

~Lain kali....~

....jgn buat lagi mcm ni!

Dang!!!
Masuk je opis-punch kad,-sakit perut-masuk toilet-tgk ramai lak org-balik ke tpt-trus kena panggil ngan bos segera [immediate boss]
Dang!! tk sempat nak ber** terus kena panggil lak.
[Dibaca: aku mmg rasa mcm 'sesuatu' kalo pepagi terus kena panggil dan diberitahu itu ini itu ini seawal pagi. Tak buleh accpt lagi otak aku bila aku blum letak punggung atas kusi da kena panggil]
Sakit perut nih..tp ku tahan juga..masuk je la bilik bos.
"Ida smlm bos tnya ada tak KP ckp apa2 kat dia"
Errkk...smlm aku mmg ada ckp sesuatu pada KP-dlm lif-tp tk smpat nak abiskan perbualan-sbb KP pun rushing nak ke meting.
Bos lak carik aku masa da kul 5. Aku pun da balik sudaaa...kan bulan puasa ni aku bleh kul 4.30pm. So, bakpe la tunggu kalo da kul 5 kan.

Jadi..tanpa sempat ber** jugak [apa kes citer ber** ajek ni..hua hua] aku bergegas gi ke bilik bos besau tu.

Tu je masuk2 trus kena "lenkali u jgn citer direct trus ke KP. Citer pd i dulu. Ni smlm KP tnya i da tk dpt jwb"
Aku pun d.i.a.m je lah. Nak kata apa. Salah aku gak kut. Tp sbb kat surat tu da diminitkan oleh KP "Ida,sila bincang" sign by KP. So..emmm...
Ptut mmg aku kena brief gak bos aku tu. Tkpe arr,..salah aku la tu.
Lepas tu dia kata lagi "lps ni kalo ada apa2 kita bincang ajek dgn TKP baru. Tak payah kita citer kan suma menda2 tak berapa nak penting ni pada KP"
Aku ok kan je, tp aku ckp ke dia menda yg aku ckp pada KP smlm adalah penting sbb melibatkan court case yg da drag berapa lama dan perlu keputusan segera.Da dkt trial date pun.

Dlm pada tu aku rasa mcm 'owh..dia da tak kasik aku direct ngan KP lah..kira mcm aku ni takde la priority utk jumpa/ckp ngan KP'. Itu aku rasa je..mebi pada dia tak. Entah..aku mcm da terbiasa je utk direct je ngan KP mcm dedulu. Bila dia minit suh bincang ngan dia..aku pun bincang. Biasanya lepas bincang baru aku brief bos aku ni. Tkpe lah..tak kesah la tu..bos takmo aku jumpa KP, lg mudah keja aku.

Lps tu..masih tak smpat nak ber** gak kena naik atas-jumpa KP- Bos aku bwk aku skali [ye,lps ni kalo nak jumpa KP mesti dgn dia]
Jumpa TKP baru dulu. Brief dia itu ini. Boleh lak si bos aku ni tak kenalkan aku ni pada TKP baru tu. Iyer..aku tau aku bukan la sesapa..at least kenalkan aku sbg staff bwhn dia ni. Ni sudahnya TKP tu tanya sendiri "u buat apa yer?"
Aku ckp la post aku then aku kata aku buat legal.
TKP kata "legal officer ker?" Haha.. Kasik Uppp skett..ceh..pasan.
Cecpt bos aku kata "kita takde LO, tp dia ni ada bckground law'
Haha. Trus la TKP tanya course apa.
[mesti la dia igt aku amik law...sadiss]
Aku ckp Corp Admin Uitm [apa keperluan aku ckp Uitm ah?? Owh..aku berbangga menjadi pelajar UiTM-UiTM dihatiku konsepnya]
"Diploma?? Degree?? [aku tau dia tnya sbb post aku tu kan post dip shj]
Maka aku jwb je Degree.
Abis di situ [seb bek perut aku ok je masa ni..kalo dia buat perangai nak ter be** masa tu kan ke haru]
Ha..ni my dear la..dia mmg pernah sembang2 ngan TKP baru ni. My dear penah gitau yg wife dia pun keja sini..tp...dia tak reti nak promote aku..dia ckp unit aku je. Ckp la "isteri saya keja unit sekian2..dia buat legal kat sini'..Tkpe la.. abaikan..suami ku itu bukan nyer mahir bab PR nih..

Lps jumpa KP bersama2 bos serta TKP kena la siapkan kerja2 berkaitan. Mmg jadi LO la separuh hari td. TKP mau tgk fail2 case tu. Ada 4 fail ABBA tu..dia mau tgk semua ker?? Tp bos kata bagi the latest one..ok lah..tp aku siapkan kronologi,summary kan case tu baru aku anta ke atas. Ceaaa...kasik la nampak mmg aku buat legal kan. Danggggg......!!

Dah..itu shj nak citer..tak menarik dan tak buleh diciter lelebey..ada org opis baca ni. Hahahahahahahhaha.... :P
Saja arr aku citer utk peringatan diri aku sndiri..supaya aku tak ter direct lagi ckp pasal keja ni ke KP trus. Jgn buat mcm dulu..dulu bleh arr..mintak pendapat ttg personal matter suma. Skang ranking pun udah jauh berbeza..kasik sedau sket diri aku nih :(

Puanstoberi : sudahnya smpai la ni aku tak ber**. Montot aku ni di ajar..ber** hanya pagi shj..so, esuk pagi jelah aku ber**.. [sowiii,....citer diselangi dengan kisah berak..dangggg...! ]

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign