Pages

8 August 2009

~Makan Sengkuang La Plak~

Penah makan tk sengkuang kat Taman Tasik Permaisuri kat Bdr Tun Razak Cheras tu?
Aku ada gak la dgr citer yg kata sengkuang situ sedap. Tp tk penah la nak try sbb dulu aku tk berapa suka sengkuang.

Tp skang kan da byk menda yg dulu aku tk makan/aku tak suka, aku da mula makan cam keow tiow. So, tetiba mcm nak makan sengkuang kat Tasik Permaisuri tu. Ekceli aku baru 2x je pi Tasik Permaisuri ni. Dulu rasa mcm jauh je. Kalo ptg2 nak pi Tasik pun slalu pi kat TTWangsa. So, nak tukar angin pi la Tasik Permaisuri. Dkty je benarnya. Idak la jauh sgt. Tp kalo weekday mmg masak la sbb nak nyampai ke sini mmg la jem banget. Tp weekend laju jer. 10minit ajek dr umah aku.

Kat Tasik Permaisuri ni rasa much better dr TTWangsa la. Sbb paking dia sng dari TTWangsa. Kat TTWangsa tu nak paking, Masyaallah.. pehtu jalan mcm sempit jer. Tp kat Tasik Permaisuri ni sng sket la nak paking. Jalan pun cam luas.

Jadi ptg td plan nak joging. Tup2 my dear tido smpai kul 6..pehtu dgn panasnya. Trus kata nak jalan2 kat Tasik tu je. Dan aku pun trus la suggest nak makan sengkuang tu. Tp...yg utama aku nak pi sana ialah nak beli ini ....



Ha..air limau kasturi asam boi. Sedap wes air ni. Tp air ni bukan beli kat Tasik Permaisuri. Kat pasar malam (petang) yg berhampiran tasik tu. Eh..tk la hampir sgt. Kat mana yer pasar malam ni. K'org pun jumpa pasar malam ni secara kebetulan. Dlm 2 bulan lps kut..saja jalan2 naik keta satu petang tu ternampak pasar malam, trus benti. Aku rasa kat Jalan Jujur kut pasar tu. Tk la besar pun pasar malam tu. Dan k'org penah pegi pasar ni semata2 nak beli air limau kasturi tu. Sedap lah. My dear pun suka.

Td ptg kitaorg pi pasar tu dulu. Beli air limau feveret nih, beli jagung pehtu baru pi Tasik Permaisuri carik sengkuang. Org jual sengkuang ni mmg jual kat keta je. Aku ingat ada sorang je la meniaga sengkuang. Tup2..ada 3,4 keta jual sengkuang. Sudah..mana satu nak beli. Jd aku amik keputusan carik tpt yg ramai org tgh beli. Makanya beli kat satu kakak nih. Besau sengkuang dia. Taruk sos merah pehtu kacang yg dah diblend. Byk giler kacang dia. Jd camni la bentuknya. Singgit sahaja. (tgn my dear yg pegang tuh..dia baru nak makan, aku ckp aku nak amik gambo dulu.Hoho..dia pun kata "pulak...ha..nah amik..amik dulu, lg apa nak amik" hoho..sker camtu tau..smpai skang ni..apa pun dia mesti kata "ha..taknak amik gambar..masuk blog?" Perli ke ikhlas tah.. )



Sedap...tp aku rs sama je kalo beli kat org2 lain pun yg meniaga kat situ. Kat situ org meniaga kebanyakannya jual sengkuang. Mcm da jd trade mark la plak Tasik Permaisuri tu ada jual sengkuang. Jadi..jom makan sengkuang.


Puanstoberi: Ada org kata pompuan tk buleh makan sengkuang ni byk2..errr..ye ker?? tp ok what..sejuk je sengkuang nih.

2 juta komen

wei dah lama x makan sengkuang tu

ayang...gi la makan kat tasek permaisuri tu..err..berbaloi2 ke dari ur home ke tasek permaisuri semata2 nak makan sengkuang tu kan.. ahaks..tp layan gak la sengkuang tu..besau giler..

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign