Pages

12 June 2009

~wEddiNg KaWAn~

Mintak maaf ler..aku bersiaran dari opis gak..
Tp..bukan waktu keja ek..time ni lunch hour ari Jumaat.
Lagipun gambau ni suma kat opis..
Aku sekalikan je lah suma gambau ni.

Okey..jum tempek gambo dulu..pehtu baru bla..bla..bla..
(iskk..kalo kat opis ni laju je idea menulis dtg..ceh!)
Ok..wedding pertama..kat sri serdang.
Rinie nama pengantin pompuan tu. Assistant aku ni..kena la pi..dulu pun dia dtg ms kenduri aku kat Perak sana.
Mlm sebelum dia nikah tu aku dh pi dh umah dia
Antar gift. Yg towel ms aku kawen retu..aku touch up sket..jadi la lain sket dr aku nyer kan.
Dia masuk trus dlm goodie bag utk belah lelaki. Huhu.

Tema dia pink purple (my fav kaler of coz..aku retu tak wat kaler ni sbb aku sj nak napak kelainan..pink da pakai ms tunang..purple..alah..asik purple je..)
Ni bila date dia..sat..tgk kalendar..woih...2 mei rupanya..rs mcm baru je pegi.

Tu napak tak makhluk itam dpn pengantin tu.Tgh sibuk merenjis tu.
Aku le tu. Hua hua hua..apa kes la pakai itam ni cikstoberi oii..dh..kali ni je aku pakai camtu..lps ni gi org kawen kena pakai kaler2 ceria gitu. Bak kata laki aku..buat hal tul awak nih.
Wedding ni aku pegi agak seronok la sket..walo panas,peluh menjejes..aku tak wat hal la..smooth je aku rasa. Tu sbb sempat merenjis la,amik gambo kat pelamin la apa la kan. My dear aku mana??tatau..aku kalo napak kamera mmg mcm tak napak org sekeliling. My dear aku tggu kat luar je..dh tau bini dia dh sebuk2 nak merenjis bagai..dia pun akur je.. tau je la kepoh aku ni kan.. hua hua hua

Lps tu ni lak..31 Mei kalo tak silap aku.
Ini aku pi ngan rakan2 porem aku. Sbb ini member porem.
My dear p kenduri kawen lain.
Kena bahagi2 la..kut tak..tk terkejar.
Sini tak byk sgt gambau..eh..ada dlm hp aku. Tp incik sani buat hal plak..dia tak leh detect gambau nak upload..lantak la..aku tempek ni..Ni photographer pengantin nyer gmbr. Dia upload dlm fesbuk.
Aku mana satu?? Ada la kat celah bedah tu. Terselit2 tu kan.Dalam gmbr ni kebanyakkannya member porem mesra dot net.Ada yg aku penah jumpa dan ada baru 1st time jumpa. Aku pi ngan dee n hana..kira mcm ala2 single masa kat sini (Hana..u je yg tak buleh nk pura2 single kan.. sbb da bwk perut..huhu..ai jeles tau...ai pun nak gak bwk perut camtu..ahaks! apa kes aku nih?? giler??!)
Santekkk pelamin dia..mcm kusi kawen Mawi, Emelda tu kan..kusi jenis tinggi tu.. suka aku tau.. ms aku kawen retu kusi tu tak berapa nak glam lagi.. itu kan mcm Nas Great Idea nyer design. Apa2 la..tp aku suka..
Lupa nak gitau..pengantin ni dua2 poremer mesra..tp kitaorg agak baik dgn pengantin lelaki iaitu jedi bongsu (nick dlm porem). Umah pengantin lelaki tu kat JB..jd kitaorg dtg je majlis belah pompuan ni iaitu kat Dewan Kuis..makanan dia bes..ada kuih bagai. Dan hana terkejut tgk pinggan aku penuh lauk..huhu..dulu ms anak dara dia tgk aku mkn sket je..skang smpai penuh pinggan dan tak muat nak letak agar2..huhu.

Lepas tu 6 Jun..ha..ni baru sket la.
Sabtu lepas. Kat Kg Malaysia Raya. Map dia kat kad jemputan..skali tgk mmg mcm buleh buat sesat ke barat. So mintak bantuan google map..dan smpai lah dgn jayanya.
Tp..mebi masa tu aku 1st peyed..jd aku mcm renyah sket.. ari tak la berapa panas..tp aku ttp rs rimas. Dn mangsa keadaan cam biasa la..my dear aku la.
Ni gambau ni suma kawan aku yg dtg skali ngan aku tgkp..aku mls nak amik. Ngan pengantin pun tak tgkp..susah..sbb pelamin dlm khemah..kawasan utk tgk pengantin pun limited.
Pengantin yg ni agak malu sket. Tunduk ajer..huhu..Tgk..pengantin memalu je kan..aku ni je pengantin yg memekik sana sini.
Pengantin ni operator opis aku. Tatkala ini dia masih bercuti lagi..kata sumber2 dipercayai..sdg berhanimun ke Cameron Highland.
Ok lah..utk suma pengantin ni diucapkan semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.

Ok dah..ke nak tgk lagi gambau pengantin..?? Hahaa..nak letak gak lah..Nak jugakkkkk... lantak la situ..bubuh..bubuh..Pnstoberi:: masih terpikir2 ayat apa la nak bg kat incik engineer yg kawen kat Jeli tu. Adeh..beli adiah la sok..adeehhhh...

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign