Pages

17 June 2009

~akU yG tEtibA tErmaKan KeowTiaw~

Tahu dak dh hampir 30thn hidup kat muka bumi ni, aku mmg tk makan koewtiaw (ssh lak mao eja ini makanan..aku eja ketiaw je lah..cam ketiak lak ejaannya..ok..wat eva)
Ada la penah rasa..tp mmg tak mkn..nak mkn sesudu tu pun idak la.
Tatau naper..tp aku mmg tak mkn..tk buleh nak mkn.

Tp..bes pren aku Zirah,Juwita dan suma ex aku (mao gak ckp ex dia...haha!) mmg feveret derang kotiaw nih. Tiap kali derang kuar makan ngan aku mesti derang order kotiaw tu. Dan tk penah jejas la selera aku walo derang duk kata sedap2.
Masa aku kat hostel..kan menu std je ttiap mggu. Aku tao dah...ari Rabu-mesti bekpas kotiaw. Mmg aku tak turun makan lah. Lantak la lapo ke hapa. Masuk uitm pun cenggitu. Eh..kat uitm aku mmg tak penah turun bekpas..nipu aku tau jadual bekpas ketiow ari apa.
Jd idup aku dikelilingi oleh penggemar kotiaw ni lah kan.

Aku rs aku tak makan mendalah ni sbb my mom tak penah masak makanan ni kat umah.
Ada tak ada ms pi umah kakak aku ada le derang buat.
Pun aku tak penah sentuh.
Tah..rs tepung tu je. Walhal aku penggemar laksa..laksa pun tepung camtu gak.
Mak aku tak sker kut kotiaw nih.

Dan selepas getting married,my dear pun penggemar kotiaw.
Slalu napak dia makan.
Entah cemana pada suatu hari..hah! giler ke apa..
Ok..ada satu masa tu..sj jalan2 nak makan kat jusco AU2.
Makan di fud court sahaja.
Then my dear order keowtiaw. Aku order sizzling yee mee. Yelah..aku sker tu sizzling.
Memula aku pdg sepi je kotiaw my dear..pehtu mcm nak rasa..aku cuit ngan garfu je lah. Napak lazat lak ngan udang,kerang,sotong dia tu kan.

Eh..mcm sedap lah.. aku pun amik lagi.
Last2...
"awak..org nak kotiaw tu leh?? awak abiskan ni" smbil tunjuk sizzling aku stgh lagi.
My dear da nak buat muka "haishhh" da...
Tp..sanggup ke??
Dia pun tolak la pinggan sizzling (ni koewtiow sizzling namanya) ke aku.
Aku mkn half pinggan. Sedap nyer..

Then last week..aku ngajak my dear pi lagi.
Semata2 nak mkn that koewtiow. Hah! Aku sndiri mcm tak percaya tatkala aku order kotiow tu. Haha. My dear aku sahih2 la order mendalah tu gak. Feveret dia
Ada amik gambo..bukti ok!

Ni aku nyer ngan my dear
Ni aku nyer- sebelum

Ni lak selepas..hehe..takde la..itu my dear nyer..Ha..ini aku nyer..takat tu je aku leh makan..ni my dear abiskan

Jadi itu lah citer nyer...ttiba aku ter makan keowtiow ni. Sedap..takde la rs tepung..lagi pun ada telur, kerang giler byk..sudu je mesti ada kerang..pehtu ada udang saiz sederhana dlm 3 eko, sotong pun ada..toge pun byk..kira mmg suma lengkap la..sbb tu aku rasa sedap kut.

Napak dlm gambo mmg mcm tak mabeles. Tp..try la..tatau la kut org lain kata tak sedap ke kan.. sbb sblm ni aku mmg tak mkn keowtiow. Aku tatau la nak compare cemna rasa dia.Gmbr kedai tu aku tk amik la..kedai dia paling ujung..yg ada sizzling2 tu la. ..
My dear da akur je ms aku snap gambo2 ni..dia sndiri ckp..amik la..masuk blog awak..haha.. dia tak kesah dh lepas dia slalu tgk aku buat entry kat umah..dulu dia tak napak kan..

Pehtu aku tunjuk gmbr ni td kat clerk aku..lps tu aku jd kecur lak..ttiba tingin..
Lagipun aku pose reni.. seterusnya trus la msg my dear kata nak buka kat jusco..tingin makan keowtiow..dia pun stuju..huhu..ai sokaaa....tp aku kena blanja dia kata..ok..no hal.. rega dia cam lelain sizzling gak.. Rm5.50 kalo tak silap aku.

Ok..dh la..nak solat..nak sesiap pi sana. Adakah status makanan feveret aku bertukar.. oh no... still menten laksa penang okeh..sesedap mana pun makanan lain..laksa penang always being no. 1.. lagipun laksa penang dari kecik smpai la skang mmg aku mkn..dan nak buatnya pun pejam mata je..cehh..!! tolong la..pleasee...blagak la plak pnstoberi tecik nih..

Pnstoberi:: napaknya makin "tua" makin byk menda yg aku buleh makan.
Ps:: ari ke2 ganti puasa..gigihh...gigihhh...


Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign