Pages

8 February 2010

~PnStoberi dan xtvt ari Sabtu~

Ini xtvt ari Sabtu. Mmg full start dari 7.30pg till 11.00 mlm. Seperti yg aku pekik2 kan dlm fesbuk kan. Pheww...pnt tapi bes sbb all-in-one. Dpt jumpa family mertua, jumpa kawan, dpt karoke n settlekan pasal mansion ku. Hehe.

Ok. Ini adalah xtvt saya [okeh..entry kali ini mmg tak membina dan pjg amat. Sila bc dgn penuh kesabaran]
7.40 pagi - saya dan suami ke pasar Chow Kit. Da lama tak beli brg basah kan. Rasa dkt sebulan gak culas2 masak kat umah ni. So, ke pasar. Kami beli ikan potong [utk buat kari], tulang [utk buat bihun sup tulang], udang [nak wat nasik lemak sambal udang] sayur2an serta buah2an. Saya kalo ke pasar mmg takde list2 nih. Bila kat pasar baru pikir nak masak apa then beli bahannya.

8.30 pg - Bekpas trus di kedai mamak bersebelahan hotel international itu. Ttiba tekak mcm nak minum milo ais kedai mamak dan megi gorengnya. Dpt pun. Milo ais kedai mamak mmg pekat kan. Setappp.

9.15 pg - smpai kat umah. Tgk di tepi2 jalan byk DBKL, polis, ada anjing pengesan dan ada van RTM. Mcm blur je sbb takde banting pun kata memana menteri nak datang. [bila tgk berita tghari baru tahu- PM yang datang. Haha. Giler ah,mcm tak amik tahu keadaan sekeliling plak]

11.00 pg - ke Jalan Conlay. Mulanya ingat nak buat keja sket. Tp da lambat. So, emel je utk dibuat kat rumah [huh! tk buat pun hingga saat saya menulis entri ini]. Sesambil tu tgk makanan2 yg da masak kat PinkyRich Cafe [ari cuti kan. Fesbuk buleh bkk dan internet adalah melaju. i loike...hehe].

12.00 t/hari - gerak ke Sentul- gi developer office. Settle kan pasal ini.


Alhamdulillah. Loan saya sudah approved. Jadi kena hantar surat setuju terima lelaju. Sbb dia bagi masa 2 mggu shj. Dan sign agreement antara saya dan kerajaan M'sia. [ini sy akan cerita secara khas nati yer]

12.30 t/hari - gerak ke Sogo.

12.40 t/hari - smpai di Sogo [oh. masih tidak jauh jarak umah saya nati ke Sogo. Itu yg saya nak tu. Hehe] Dee sudah menunggu di food court. Dia makan popia. So, lps abis popia kami terus ke tgkt 8.

1.00 ptg - Di tgkt 8 Sogo-Red Box Ria. Masa utk me release tension. Ya. Saya sudah serik utk mengajak suami. Ari tu dia mcm patung cendana masa saya ajak [paksa] dia pegi. Pegi ngan Dee lagi besh [sememangnya ini adalah team karoke semenjak sy mengenali karoke-tahun 2006 rasanya]. Nyanyi la sesuka hati. Pukul 1 still ada pakej makan makanan berat. Saya order kailan fried rice n Dee makan guilini [eh..btul ke namanya ini. ala..yang mcm spegeti carbonara tu lah]

3.00 ptg - time's up! abis karoke kami lepak chill's makan kek di Secret Recipe plak. Ceh! masih tak kenyang kah. Hehe. Benarnya mao bersembang lagi dgn Dee. Maklumlah, dlm karoke mana sempat nak berbual kan. Ko makan, aku nyanyi, ko nyanyi, aku makan, lepas tu sibuk pilih2 lagu. Tingin plak rasanya nak makan kek. Saya makan kek Choc. Indulgence n Dee amik cheese choc.

4.30 ptg - Dee anta balik umah. Thanks Dee. Masih duk di KB ni buleh la hntr, kalo di Sentul nati pikir 44kali juga dia. Hehe. Suami ada dirumah menonton tv.

5.30 ptg - Bertolak ke PJ pula. Dlm perjalanan singgah pasar malam. Beli Satey utk dimakan bersama2 di umah mertua. Beli juga beberapa keping vcd. Hehe.


Kami juga melawat baby baru dlm family suami. Adam Daniel namanya. Adik suami bersalin anak keduanya. Ini kali pertama saya mengendong bb yg blum seminggu. Sy sgt teruja. Moga2 berjangkit lah nati.
Saya juga bawa adiah ini. Ketika memilih adiah ini di Jusco Rabu lepas sy juga amat teruja menengok melihat barangan baby. Huhu.
Owh. Kami juga ada bersembang2 ttg sy yg masih belum ada rezeki menimang cahaya mata. Syukur Tuhan, sebagaimana family saya, family mertua juga amat memahami dan menggunapakai ayat "tak mengapa..ada rezeki ada lah..berdoa je". Saya tahu mereka ikhlas. Alhamdulillah. Saya sgt2 bersyukur dan berterima kasih pada mereka. So, org2 di luar sana..jgn la slalu bertanya ttg bila lagi, bila lagi. Diulangi-saya bukan taknak atau tak mahu anak, tp masih belum ada rezeki. Kalo ahli keluarga saya boleh menerima kenapa tidak korang yg takde apa2 ikatan kekeluargaan dgn saya.

9.30 mlm -Balik dan singgah di Medan Selera 223. Suami kata da lama dia ingin bawa saya kesini. Masa dia bujang dulu, dia slalu melepak2 di sini bersama kengkawannya. Jadi ari ni lah harinya. Walo kami kenyang da makan nasik umah mertua, tp buleh jugak makan lagik. Suami masih buleh makan sebungkus nasik lemak beserta air milo. Saya memesan laksa. Mmg keja giler la mentekedarah laksa memalam buta. Tp nak terai sesedap mana laksa tersebut yg pernah diwar2 kan di ranc. Warung Kita sedikit masa dulu. Mmg setapp..
Lepas tu air milo dia mmg terbaikkk..rasa mcm minuman koko pun ada. Then saya plak pesan air limau asam boi. Juga ter baekkkk.. 4 biji asam boi tu. Tp manis sket la. Makan juga otak2 yg dah tersedia atas meja tu. Sebenarnya kan, sy malu giler nak amik gmbr ni sbb meja adalah terlalu rapat. Sbb tu gmbr nasik lemak tkde. Tp sy angkat je phone. Klik je la. Tp kalo camera mmg sumpah sy malu. Haha.



11.05 mlm - smpai umah. Tertido atas sofa akibat kepenatan. 15 lagi ke pukul 12 baru bgn. Cuci badan sket, tgk masakan [sempat lagik...] then gedebum tido.

So, itulah xtvt sy di ari Sabtu lepas. Penuh kan?? Jadinya labels for this post pun byk la jadinya. Hehe.

PnStoberi : geram tgk baby. Pinjam buleh???

5 juta komen

byk betul aktiviti kak reen...ehehhe

ida...aku pon teruja nak tgk/pegang baby yg baru lahir ni...tp ada suatu ketika aku segan nak pegang lama2 nnti org igt aku 'beria' dgn baby...huhuhu..
oh sukar nya menyembunyikan perasaan...T_T

RIENA,
hehe. meh akak bg ayat cliche' dan poyo- "ha..camtu la keadaan da kawen kan. kena la bhgi masa dgn kawan, family mertua, family kita". Haha. Tkde la esca, tu masa penuh xtvt, penuh la..kalo tak..tido je kat umah. hehe

SHAH,
ko buleh pegang lelama kalo anak buah sndiri. Aku retu adik ipar aku yg suh pangku. Aku takut woh nak pegang bb dlm ari ni. Maklum la..ai kan anak bongsu..takde adik. Hehe.

aku kalo bby gitu takde laa aku nk pegang..gua nyilu beb..takut terkehel leher anak orang...anak sendri mebi teror secara natural kot..hhehehe

owh jgn lupa ok blog hal prosedur mansion ataih awan tuu..gua menanti ni..

tu arr sue, aku pun tk penah pegang bayi sekecil itu. tp derang da bagi, ku pegang je. ok plak. dia da tegap. mebi sbb lelaki kut. gagah la sket. hehe

ok.ok..aku tgh draf la entry mansion ataih awan tu. dun wori babeh

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign