Pages

5 February 2010

~Lewat ke Liwat?~

Ok. Ini takde kena mengena dgn apa yg hangat diperkatakan.
Kalo yang "satu" itu, aku namo la buat2 entry. Ini bukan blog "berbau" politik atau isu semasa.
Ini hanya lah blog sampah sekadar suka-suka.

Cuma mcm ttiba nak terpikir.
Katakan la satu ari nati anak aku yg baya2 mcm Fatin (anak buah aku yg darjah 3 tu) dtg bertanya aku setelah dia terbaca di sokkaba atau pun terdgr di tv kan.
"Mama..liwat tu apa?"

Ha..mau tak rasa mcm nak ter pitam nak kasik jawapan.

Nak kasik jawapan apa?
Adakah :

A) "Eh, itu sokkaba tu silap tulis. Patut dia tulis L.E.W.A.T. Lewat adik tau tak. Lewat tu mcm lambat la" - tp saat tu pasti anak aku terkebil2 matanya sbb dia tau perkataan LEWAT tu tak akan memberikan makna sebenar artikel yg dia baca tu.

B) Atau nak jwb gaya gini. Ini mcm ortodoks sket la jawapan dia kan. Macam naif2 gitu
"Liwat tu.. ala.. adik takyah tau lah. TU menda tak elok tu. Dah2..gi la buat keja sekolah adik. Nati mama nak check"
-ok..kalo aku dpt jawapan ni mesti aku tak puas ati dan aku rasa kalo anak aku pun dia akan tak puas ati. Dia akan terus mencari dan mencari.

C) Atau mungkin masa tu sekolah pun akan menggunakan IT 100% dalam pembelajarannya dan dgn mudah aku bagi jawapan gini :
"Ala..adik gugel je. Nati dapat la jawapan dia. Adik search "makna liwat"
-ha..mudah kan..hopefully masa tu hendaknya mmg la pembelajaran guna IT 100% [sila berangan lah..hoho]

D) Tp kalo IQ anak aku tinggi mcm aku nih [hua hua hua...lantak arrr..] harus aku bagi jawapan kayak gini [ini pun stlh aku kutip dari artikel web ini setelah aku gugel perkataan mcm kat jawapan C tu].

Makna liwat ialah; lelaki yang menyetubuhi lelaki secara rela suka sama suka (homosexual). Adapun tindakan seseorang lelaki menyetubuhi lelaki secara paksaan tidak juga dianggap sebagai liwat tetapi dianggap sebagai rogol (paksaan sex). Manakala Dr. Musthafa Dib al-Bigha dalam kitab al-Tazhib fi adillah matan al-Ghayah wa al-Taqrib, halaman 208 mendefinisikan liwat sebagai hubungan sex antara sesama lelaki dan juga hubungan sex antara lelaki dengan perempuan yang bukan isterinya melalui dubur secara rela. (Sila rujuk Enakmen Undang-Undang Kanun Jenayah Syariah (ii) 1993 bagi negeri Kelantan, bahagian 1 perkara 16,17 dan 18).

Dah arr..sesaja nak citer je. Pening jugak kan kalo anak2 kita tanya sesuatu yg kita nak jawab pun mcm nak berpeluh tiak dibuatnya. Hehe.

Pnstoberi : Dunia semakin terbuka

4 juta komen

huhu budak2 mmg byk tnya kan.
bagus gak mcam tu.
bagus untuk otak.
tu maksudnye otak geliga tu kan kak reen:D

Huhu tapi kadang2 mmg penat berpeluh gak kita yang beso nak jawab.
hahahaha.
saya pun kadang2 menipu je bg jawapan kat dorang.
hihihi
tak baik kan=.=

tu la ejaa..bdk skang ni advance terlebih. kita kena la pepandai manipulate sket jawapan tu spaya derang takde rasa mcm tak puas ati je. tp k.reen lom la lagik ada anak nak tnya camtu. anak2 buah je la. huhu

errr...x tau nak komen apa...tp nak ckp "seb baik aku xde anak buah lg..."
bleh?? hehehe...LARIIII....

SHAH,
emm..nati anak ko nati ko kena hadap gak. hehe

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign