Pages

8 October 2009

~Cleanin Out My Closet~

I'm sorry mama, I never meant to hurt you, I never meant to make you cry, but tonight i'm
cleanin' out my closet, {one more time}, I said i'm sorry mama, I never meant to hurt you, I
never meant to make you cry, but tonight i'm cleanin' out my closet...

Agagagaa...lirik Eminem tuh..
Ni berkaitan kejadian Ahad lepas. Bgn je pagi2 tu dtg mood nak ngemas la plak. Sbb closet my dear da sengkak..tak muat da nak taruk baju2 dia. Sebena ms beli closet tu retu mmg nawaitu nyer utk baju my dear tp dasar aku yg tak cukup2 tpt nak taruk baju,ku tumpang la dlm lemari dia tu. Lemari tu bes ada 7 copartment. Buleh la ditarik papan antara copartment tu kalo nak tinggikan. So nyer, udah dtg kerajinan aku utk ngemas maka ku kemaskan la..alih la sket baju2 tumpangan aku kan. Khaskan utk my dear je. Jadi la cenggini.


Retu k'org tak tarik papan antara copartment tu jd dia mcm sempit la nak susun baju..skang udah senang. Aku kabo ke my dear kalo nak taruk baju pelan2..kang tumbang susah lak. Aku udah asing baju berkolar dia, baju batik, baju pakai kat umah, jeans, slack, kain pelikat suma [luckily my asben pakai uniform gi keja..kalo tak, tk buleh la pakai closet style gini..tp uniform pakai ari Isnin till Rabu je, Khamis batik, Jumaat baju Melayu].
Tgkt tu aku still gak letak telekung aku [tumpanggg..lemari aku da tak muat] atas skali towel.
Then bila da kemas satu almari..aku rasa aku perlu [ceaa..perlu tu..] perlu utk mengemas suma skali dan bila ngemas tu aku terbayang2 je lagu eminem tu "cleanin out my closet". Haha. Terus ngemas lemari baju aku lak. Almari ni khas utk baju2 formal shj-mean baju gi keja atau function2 lah kan.



Yg ni side sebelah kiri. Ada bj melayu my dear and baju biasa2 ajer [kira baju yg wat 'basahan' la]. Sapa biasa duk hostel mesti hang style gini gak kan. Ingat dulu kat hostel ms sekolah menengah. Ari Ahad pagi ada general cleaning..dibahagi2kan keja. Cuci jamban lah, cuci bilik tamu lah. Pehtu AJK2 hostel akan wat checking lah. Check lemari, suma kena susun leklok, kemas2. Baju yg buleh hang hanya baju sekolah, itu pun kena hang style macam kat atas tu. Aku penah kena denda woo sbb tak hang baju style gitu. Sbb nya aku da iron baju tu, so, takdela lipat camtu gaya..jadi kena denda. Pastu baju2 lain cam t-shirt ke apa ke kena lipat style mcm aku lipat baju2 laki aku kat atas tu lah. Aku dah biasa camtu. Laki aku duk tnya apsal aku lipat camtu. Kan napak kemas tu..straight aje.
Yg kotak bunga2 kat bawah tu aku taruk skirt2 atau kain yg dipakai dgn blouse.Ha..mesti ingat sepender underwear dlm tu kan. No.No.No. Yang itu aku terpaksa tompang closet my dear. Haha. Tompang lagikkk...


Ni belah kanan. Kat sini baju2 utk pakai gi kenduri ke function ke. Ada chiffon, jaqcuard, crepe, suma la situ. Ada yg aku hang memanjang trus.

So, beralih pada t-shirt n baju jalan2 informal lak kan.


Closet ni da lama aku pakai. Sejak aku start menyewa sndiri. Thn 2005 kalo tk silap. Ini pun penuh giler dah. Tk muat smpai kena buat style gulung2 utk baju2 tido aku. Kalo tak..tak muat. Situ taruk t-shirt umah, t-shirt jalan [which kalo nak kuar mesti aku bertinggung dpn closet tu dan rasa mcm aku da takde baju nak pakai..ha..aku tau..korang pun mesti camtu..baju belambak nak pecah almari still kata takde baju..haha! ], jeans,kemeja.
Aku kureng sket kalo jalan2 pakai blouse. Aku pakai blouse gi opis ajer. Camtu gak ngan kemeja. Kemaja pun aku wat pakai g opis ngan skirt labuh je. So..suma susun kat situ.

Tudung.. kat mana aku letak tudung.


Kat sini la.Bes woo mendalah ni. Aku buleh letak tudung ikut kaler. Sng nak carik. Tp kena wat double lah. Maksudnya, menda ni memanjang ke belakang, so kita leh susun tudung tu 2 side lah. Tudung yg ada awning aku taruk bawah skali. Tudung awning tu sensitip sket..kang senget lak awning nyer..so, biar dia dgn kawan2 dia yg sejenis shj.

Dan bila da wat cleanin out my closet ni, aku dah asingkan baju2 yg buleh aku pakai ngan tak pakai dah. Lor..byk tul baju aku da tak pakai. Ada yg outdated fashion dah. Ada yg bila pakai sengkak kat peha. Haha. Tk penah aku mengalami kejadian ini. Salah satu yg sengkak adalah ini.


Sayang la. Suar ni nak kata baru tk la baru sgt..tp thn lps ke 2 thn lps aku beli. Lorr..dah tak muat. Waaa...tk bley pakai saiz 25 dah..tp bila aku try ini..


Boleh plak..aku rs ikut jenis n brand jeans tu lah. Tkpe..masih leh pakai saiz 25 lah. Walo sebenarnya aku selesa sekiranya saiz ini.



Haha. Ngeri okeh..tahun 2009 ni baru aku merasa nak carik saiz 27. Owh..no..no..kena naik tangga lps ni..tkyah naik lif.


So, nyer bila badan da mcm ala2 mengembang ni byk la baju2 kena asingkan. Ini antara aku asingkan. Ada yg muat tp outdated giler da fesyen tu. Mcm yg putih itam tu. Itu akak aku kasik, aku penah la pakai sekali p opis, pehtu ada org tegur "eh, ni baju pesen lama nih" trus aku tak pakai da pas tu. Haha.
Yg cekelat tu baju kebaya. Kain dia still leh pakai. Tu baju raya 2 thn lps tu. Sayang sbb beberapa kali je aku pakai. Pehtu da mcm nak tercabut butang dia. [tpnyer..masa memula aku pakai ari raya tu pun da rasa ketat. Tailor tu mmg wat ter ketat baju yg ni]

Jadi..skang almari,closet,kabinet aku muat2 shj. Nak tmbh kang tatau nak tompang mana lagi. Jd takyah la beli baju baru kan unless badan ku ini lak tak muat nak pakai mereka2 itu, buleh la aku membeli dan mengasingkan lagi kan. Hik Hik.

Pnstoberi : apa ke payah beno nak apdet malam nih...ada2 je hlgn nyer..Shah..sbb ko lah aku apdet nih. Huhu :P

4 juta komen

waaah giler rajinnn...hohoho
closet kitorg idok ler sesopan gini...huhuhu...malu aku nak nunjuk nyer...

hahaha..aku pun takde la nak tunjuk..tp da takde apa nak update kan..aku buh je la..tp..aku takde la lemari 3 pintu..ada ala kadar tu je la yer

weh byk toi baju ko! hahahha..tapi aku nk ckp gak ni..aku pun TAK MUAT DAH SIZE 25 lepas kawen...abih jeans levis aku simpan dlm kotak je aa..skang dah up satu anak tangga, size 26 tu pun muat2 sendat..heheheh..

huhu..agaknya gitu la sindrom slpas kawen yakni tak muat suar saiz 25. tp eh..yg applemint tu muat la plak.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign