Pages

4 May 2009

~MeE bAndUNg MuAr~


gambar from here


Wahh..gitu..tajuk cam delicious je kan..
Cam nak tempek resepi gitu.
Hua Hua Hua.

I'm craving for mee bandung muar.
Ni suma ari tu la tu..nengok ranc warung kita kat astro prima tu.
Minggu ni dia pi kat muar. Wah..ngancam lak aku nengok si farouk tu makan mee bandung.
Ekceli every week aku tgk ranc. warung kita ni. Bes sbb dia tak la mcm JJCM tu. Itu rega thp makan sekali sekali buleh la..kalo restoran yg mee sepinggan RM15..mmg tak dapek la. Tp ranc. warung kita ni mmg dia carik kedai2/restoran biasa2 je. Retu ada ms kat penang tu..dia mkn kat mana tah yg kedai roti canai tu. Aku penah mkn tu ngan ex aku. (nak ckp jugakk....haha) kedai tu biasa..ada dinding tapi..tepi dinding la.mmg sempoi abish la. (hana..ini kategori apa ni..kedai ini berdinding..tp..pakai dinding kedai lain lah..huhu)

Jd berbalik kpd kisah mee bandung muar nih.
Dulu aku tak berapa sker mee bandung..tup2 dulu ada kat kafe aku buat menda ni..aku jd sker lak. Tp tu aku tak rasa original mee bandung muar. Mesti lagi sedap. Skang ni org kafe tu pun dh benti..jd lama dh aku tk makan mee bandung. Kat KL ni kat mana yg sedap ek.

Tp..craving aku ni..aku nak makan kat Muar.
Alasan lain adalah..sambil mkn Mee aku leh melawat Ila.
Agak2 buleh pakai ke alasan tu utk pujuk my dear.
Aku rs mcm tipis je alasan tu.

Ni kalo mcm ni..mmg setimbun la soklan tipikal aku akan dpt spti :-
" Reen..ko ngidam ek?" (huhu..ini soklan pertama Ila bila aku msg kata kat dia nak mkn mee bandung Muar td)
"Ida..dh ada isi ke?"
Atau soklan..ehh...bukan soklan..ayat penyata dari kak naps "ha..dh ada la tu..ngidam mee bandung tu"

Aku pun td sesambil buat keja gigih la men goggle kedai2 yg bes. Dpt la beberapa nama spti mee bandung central,mee bandung pak abu (Wah San).Retu kat ranc. warung kita tu dia kata kedai apa tah..bentayan ke apa tah. Tak ingat aku. Tp ramai yg suggest mee bandung pak abu tu.

Bila yer plan nak pi nih??? bukan jauh sgt pun. Tp..bukan sng ni nak mujuk my dear nih. Kena jampi2 sket nih. Hua hua hua

3 juta komen

mee bandung? huhuhu...mcm best je..aku kat sini nk makan, kena laaa surf website mesra dot net carik resepi...uhuks..

mmg cam besh..tu yg aku nak gi makan tu..nati kalo dpt aku tempek gambo beso2 kat sini ek.hua hua hua (giler niat tak baik..hahahaha :D )

yesza.. bentayan tu kat muo la kakk.. warung2 tepi sungai muo tu.. pegilah smbil jalan2 cari pasal.. hahaha..

** dh lama tak ke muo.. dulu masa kekasih org muo slalu la ke sana.. kahkahkah.. amponnnnn wahai incik suami :p

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign