Pages

10 July 2020

Breastfeeding Peer Counselor Kuala Lumpur

Dah lebih setahun menjadi Breastfeeding Peer Counselor.
Tapi, atas komitmen kerja hakiki, kerja NGO yang satu ini terkadang terabai.

Namun,
Saya masih BFPC.
Masih ahli MBFPCA.
Masih boleh dihubungi untuk mendapatkan consultation.

Anda ibu hamil yang mempunyai vision utk menyusukan anak dengan susu sendiri?
Anda ibu yang pernah berhajat untuk menyusukan anak dengan susu sendiri, tapi pernah gagal?
Susu saya sikit je, mana cukup utk baby?
Saya pernah gagal menyusukan anak, tak mungkin dpt lagi untuk menyusukan anak selepas ini?
Salah kah saya top up dengan susu formula?
Susu saya sikit, saya memang keturunan susu sikit?
Nipple saya tenggelam, mana boleh susukan anak?
Anda kurus dan tak yakin boleh menyusukan anak?
Dan pelbagai lagi soalan.

Come, mari kita troubleshoot prob ibu2 yang budiman.
Di mana saja anda berada, saya boleh bagi bantuan.
Jika tidak saya, rakan2 saya seluruh Malaysia boleh bagi bantuan.

Kami amat support ibu2 untuk menyusukan anak sendiri.
Jangan risau.
Kami akan bantu anda.
Yang penting, anda perlu ada semangat untuk susukan baby sendiri.

Kalau saya - yang melahirkan anak pada usia 36 tahun dgn berat 45kg boleh menyusukan anak dengan susu sendiri sehingga lebih 2 tahun, dan bekerja waktu office hour boleh, tentu anda pun boleh.

Consultation secara WA secara percuma saja.
Dan kami juga boleh buat home visit pada ibu2 yang masih berpantang.


Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign