Pages

24 March 2009

~Bebel Aje~

Saja aku bebel kan kat sini. Lama dh menda ni. Tp aku sonok baca derang nyer respond masa pi kenduri aku. Ni respond dr Dee. Dia pengapit aku masa aku kawen retu.Aku godek2 balik emel aku bulan 12 dulu. Seb baik aku tak dustbinkan thrash emel ni lagi.
To Dee - thanks jadi pengapit ai retu. And to Fiza n Hana..ai terharu tau korang dtg. Rasa nak peluk2 n lompat2 masa napak korang tu. Seb baik ai pengantin masa tu. Terpaksa control lah.
Ni citer Dee -

Smlm gi rumah reen ngan Fiza n Hana.
Start journey around 8 am. Bes betul sepanjang perjalanan tu, berborak2 je.
Sampai tak terperasan la exit Jelapang tu.
Aku n hana mmg over kompiden, sbb kami dh penah gi.
Hana duk carik bangunan besa kt exit, aku lak carik R&R tmpt kitorg tuka baju masa gi majlis tunang reen tu ari.
Aku igt kn kt R&R kuala kangsar, tpi bile smpai R&R Kuala Kangsar, nmpk macam bukan R&R yg kitorg maksudkn.
Hana lak duk mention yg dia igt ade satu bangunan besa sblm exit, tpi tak jumpe lgi bangunan tu.
Terus kitorg kol reen, rupe nye mmg kitorg dh terlepas. terpaksa exit kt changkat jering n u turn balik masuk exit Kuala Kangsar.
Smpai rumah reen ngam2 12.30, ngam2 gak la majlis dh nk mula.
aku pun mula la memainkn peranan yg tak seberapa sebagai pengapit :)
kami seme dpt mkn kt meja pengantin, termasuk skalik hana n fiza.
makanan maveles. ade udang cucuk kt nenas, ayam golek, desert pun sedap.
Reen nmpk matured bile dimakeup. Tak nmpk la mcm ciken litel, nmpk mcm puan ciken dh.
theme kaler kuning n pepel. Bilik kaler pepel, baju reen kaler kuning.
nice baju dia, kaler pun nice. bukan shocking kuning la, kuning air yg lembut. suke tgk reen pakai kuning tu.
makeup pun tak cair dek peluh panas tgh hari tu... reen maintain je...
aku tak amik gmbr la, hp tertinggal kt dlm kete. tunggu gmbr dr hp hana la.
rupe2nye photographer reen tu kawan skolah aku, tergagap la jugak nk menjawap bile kawan aku tu tanye kenal reen dr mane... hehe...
around pukul 2, tak lama lepas majlis makan beradap tu abis, kitorg pun balik.
sekian je la report. alhamdulillah la, majlis belah reen nmpk nye berjalan lancar, deejay pun main lagu yg bes2.
Lan pun selambe je, siap masuk semak lgi jumpe kawan2 kraf. Mak reen nmpk tersenyum je sepanjang majlis. Congrats to reen n lan!

Ni le gambo mereka yg buat aku terharu~huhu~mereka ni ku kenali bermula dari porem tapi hingga kini kami seakan kawan rapat utk berkongsi suka duka. I love u all lah..mmuah!



Ini lak citer dari rakan aku sedari form 1. Aku amik dr sini. Tp aku nak tempek gak dlm blog aku citer dia. Aku baru baca 2,3 ari lepas. Lawak pun ada. Alang@ Zawi. So sorry dear sbb masa ko SMS aku tnya kat mana umah asben aku tu. Aku tgh mekap masa tu. Mekap plak lama giler. 2 jam ko. Dh tu sian ko aku tak dpt bergambo ngan ko. Aku kelam kabut masa tu sbb dh lambat. Tp sebenarnya..buleh aje kalo kita nak bergambo. Tp takpe. Nati ko kawen aku menyelit gak utk amik gambo yer.


Hari Ahad aku pergi ke majlis bertandang Ida ke rumah pengantin lelaki kat PJS4... Aku dah konpem ngan Azni nak pegi sekali....Isma pun aku ajak join sekali...... Tp minah tuh takleh pegi ler plak....kena keje.... Azni pun kensel pegi, dia ada emergency kena blk Perak.... Hmmmm cam nih takleh ler aku nak pegi....si Shaha hahahaha....nih tak konpem2 pun nak pegi ke dak... Kalo aku tak pegi, ishhhh.....tak sanggup...kawan aku kawen....mesti pegi gak.... Dah ler last week aku tak bleh pegi kenduri dia kat Lasah sbb Kimi pun kawen....tak leh jadi...kena pi gak....
Kalo aku naik teksi...aku tak tau kt mana....sbb aku takder kad kawen....so, takder peta...Aku ada alamat rumah jer.... Silap2 nanti ngan teksi2 sekali sesat.....pas tuh nak balik plak camner!!! Maka aku pun ajak Abed pegi....hehehehe!!!! Sian Abed, takper lah sekali sekala menyusahkan hidup dia...... Tang mana ler PJS4 nih..... Sebelum pegi sempat lah aku carik peta...tak jauh dr Bandar Sunway..... Aku ingat lagi Ida ader cakap dekat ngan area Tmn Medan..... Ikut Jln Klang lama lah...kalo ikut Pantai tang mana nak exit....kang lagik sesat larat... Abed sampai rumah aku dgn jayanya...maklumler, sebelum nih kalo ke rumah aku mesti aku dok sebelah dia time dia drive.... Kali nih sampai jua..siap sampai dpn pintu....hehehehe!!! Abed berjaya carik peta ke PJS4.... Dlm peta nmpk cam senang, tp jalan kat situ simpang sior weh.... Selalu gi ngan Bedah ke rumah Wancu...mmg agak fenin jln2 nya.... Nk print peta, takder printer plak kat rumah.....so, tulis jer lah belok kanan kiri ngan nama jln.....
Hmmm mmg betul sesat larat kalo takder peta nih... Masuk PJS2 pening tengok rumah2 amatlah padat....tp tak gak jmpa jln menuju ke PJS4.... Masuk plak PJS3....tak jumpa gak..... Last2 tanya makcik jual pisang goreng.... Indon rupanya makcik nih... Dia cakap..... "Terus nnt jmpa sama itu Petronas"... Adeh makcik nih kiri ke kanan.......dah sah2 lepas gerai dia ada simpang.... Takper ikut instinct maka belok ke kanan.... Hmmm jumpa pun Petronas, tp pas nih kiri ke kanan..... Ok masuk kiri, cis dead end...patah balik....masuk kanan.... Nezy dok tepon aku tanya kat mana...dia dah sampai ngan Harry... Dia pun bagi instruction kata jmpa Petronas terus jer....nnt jmpa signboard tulih PJS4.....adehhhh....kiri ke kanan!!! Tak menjawab soalan langsung minah nih..... At last jumpa gak kitorang signboard tuh... Byk plak nampak khemah...tp yg nih dewan, kata kat rumah... Tema warna purple.... Ok, sah bukan sbb kat rumah Ida dh warna purple.... Manalah lorong 1** nih..... Baik tanya kat bebudak yg lepak2 nih..... Hampeh tul!!! main2 plak deme.... ader lah sorang jer bg instruction yg bleh agak dipercayai..... Huh!!! Nasib baik aku nmpk signboard kecik kat tiang.....rasa cam ternampak ada nama Ida... okeh turun keta sebab dah terlajak ke depan.... Konpem makcik betul!!!! Tp kat mana nk parking nih, kawasan mmg sempit....nasib baik ader brader nak chow..... Hani pun tepon aku kata dia pun agak2 sesat....masa nak parking aku nmpk kancil.... Muka cam Hani, tp versi besar sket....hehehe!!!
Huuuuu.....ader silat rupanya.... Apsal muka pengantin pompuan nih lain jer.....tak mcm kawan aku pon...... Tgk pengantin lelaki..ok..betul kawan aku..hehehehe!!! Hani pun sampai tak lama pas tuh.... Konpem ler wanita yg aku nmpk tadi adalah dia.....kui!!!kui!!.... Lama giler tak jumpa....semenjak habis sekolah...... Hehehehe......mmg bulat ko Hani...bak kata ko masa chatting ngan aku.... Jumpa Nezy.......tp minah nih dah nak blah sbb dia dh lama sampai... Sibuknya pengantin pompuan, nak salam pun tak sempat....apa lagi nak bergambar....sempat babai jer lah.... Anyway....Selamat Pengantin Baru my pren.....semoga bahagia hendaknya.... Huhuhu!!! Aku plak tah bila...asyik bergaduh jer......mmmm alahai!!!!

Aku tak dpt amik gambo ngan Zawi@Alang ni masa aku kawen retu jadi aku tempek gambo masa aku pi beraya umah Azfa (2008). Ni pun aku plagiat dr blog si zawi ni gak. Haha. Mintak ampun yer cik alang. Aku doakan gak ko bertemu "my dear" ko. Aminnn

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign