Pages

2 March 2010

~PnStoberi dan Batik~

Takde menda lain lah aku nak beli bila tiba jualan kraf ni.
Kalo tak beli utk aku pun, beli utk kengkawan yg mengirim.

Ni masa tgh sibuk mencari kain utk adik angel adriza aku tu. Dia nak pink, tp takde plak. So, dia berkenan hok purple setlh aku MMS ke dia. SNg kan teknologi skang. MMS je.

Lagi2 pilih. Kat blkg tu saja Abg Mie, owner kedai ni rentang kain tu. Katanya background. Thn ni corak mcm eskrem paddle pop tu byk tau. Ceria nau kaler nyer. Aku pun da beli sepasang jubah yg berkaler paddle pop. Nati da pakai aku tempek gmbr k.


Merah ni pun aku berkenan..tp..namo la amik dah. Byk dh ni.


Abis kecah kedai abg Mie. Ni pun ok lagi. Ari Ahad tu aku gi kedai dia kul 7pm. Tgk dah bertimbun kat bawah2 tu. Dh nak smpai lutut dia. Huwaaa...seb bek dia tak tertimbus bawah kain2 tu. Hua Hua Hua.


Dan ini lah hasilnya. Ini pusingan pertama ni. Ada menyusul lagi nih. Hehe. Tp tu bukan suma utk aku. Kaftan purple n ijau utk jedi, yg biru tu utk kak rose, purple utk angel. Yg tanah putih bunga merah tu aku ler, n kaler pink tu la jubah paddle pop aku kata tu. Batik cekelat tu pun aku nyer, kaftan merah tu pun aku nyer. Hik hik..byk lak aku punya yer. Tu ada gak my dear belikan. Hik hik hik..

PnStoberi : Seminggu lagik tu nak menahan godaan..duhh...!!

9 juta komen

amboi sakan beli batik... kedai abg mie tu yg mana satu ye, harga ok ke... sbb bila belek2 batik kat sana bole tahan gak harga dia... Maria suke lagi kain tenun...

wuyooo cantek2 wooo...
terliuh aku tgk dr 'kejauhan' ini...isk isk isk

cantik... nak tanya .. murah ker.. kaftan tu dapat berapa rega

MARIA,
kedai abg Mie adalah di khemah F. Rega batik tu mmg kena pandai nego. Kalo rasa mcm takleh nego tu cari je lah kedai lain. Byk lagi lelain kedai. Kedai abg Mie tu kedai feberet kami para staff. Nak rega berpatutan tu buleh, tp kena dtg dgn staff lah. Huhu.

SHAH,
utk lebih terliur sila lah dtg.

DIARIHATIKU,
Harga nak kata murah tu tidak la, tp berpatutan.

best nyer..! benda ni tiap2 taun kan mek? harap2 aku dah pulang ke mesia nt, ko stil berada di situ weh...harus aa ko jadi tourist guide a.k.a kad diskaun bergerak aku! hehehe...

SUE,
Insyallah..ada je lagik. Jgn riso. Da jd acara tahunan Mesia mendalah ari kraf nih.
Buleh. Buleh. Dtg je utk mendapatkan kad diskaun bergerak yg buleh jd tourist guide ni. Haha.
[hahaha..aku pun tak terpikir nak jadi kad diskaun bergerak..lawak ah..]

reen, aku brkenan kt kain background tu..(kain yg dipegang oleh abg mie tu..) brape rega reen? aku tgk dlm blog ko pun aku dh rambang mata, apalagi la kalo aku duk ala2 menyangkung mcm ko kt kedai tu..ish.. ish.. bestnye weh..

ZATUL,
tu ko baru tgk satu kedai. Ada beratus kedai batik masuk thn ni. Lagi giler. Tp kiterang masuk kedai feveret je la. Hik hik. Yg abg mie pegang tu aku tk pasti la berapa. Tp rasa mcm between 180-200 lah. Ha..gitu la.

aku pon dah separuh meroyan pegi tghari td...hohoho...sejurus melangkah masuk aku berdoa supaya dikuatkan iman...hohoho

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign