Pages

16 October 2014

Chia Seed Bukan Biji Selasih


Sekarang dah glamer bijik chia nih eh.
Dulu payah jugak nak carik.
Sekarang merata dah ada jual.
Kalau kat MBG siap ada jual dalam bekas kecik..rega singgit.

Aku kenal bijik chia ni masa last year, lps operation tu lah.
Masa aku acah acah nak #eatclean tu.
Masa aku istiqamah dengan #juicing.
Sikalang apa sudah jadi?
Hihi.
Tak berapa nak istiqamah.. kot.. haha.

Masa tu aku beli kat Jaya Grocer.
Pek kecik pun sudah RM19.90. Organic chia seed katanya.
Kalau nak beli Chia Seed ni beli kat Jusco, carik kt tmpt organic tu..biasa mmg ada.
Atau carik je kedai buah MBG tu..mmg ada.. comey je bekasnya.

By d way.. chia seed ni mmg rupa macam biji selasih.
Tapi ia bukan biji selasih.

Aku suka letak dalam juice yg aku buat.
Atau sprinkle atas aiskrim.
Atau buleh je direndam semalaman.
Atau sekarang sebagaimana menjadi trend terkini, buh dalam overnite oat tu..

1 juta komen:

Aha dia macam biji selasih tapi bukan.. sib baik dlm entry ida sebut macam biji selasih, bukan biji selasih kang org slh phm pulak kannns

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign