Pages

7 November 2009

~Bola~

Saja taruk tajuk gitu gaya.
Nak citer pasal Piala Malaysia 2009, tp saja letak tajuk BOLA. Hikss...

Mlm ni ada perlawanan final Piala M'sia 2009.
Agak excited la utk thn ni.
Radio ERA pun tak abis2 promote dgn lagu [ke jingle?] "hoben jang hoben" n 'Gomo Kelate Gomo'.
Maklumlah dua2 negeri ni dah berpuluh thn tak masuk final.
40 tahun kan utk Kelantan.

AKu tak de la follow up sgt citer bola2 nih.
Takde minat pun.
Tp masa tahun 2004 tk silap aku, ms tu Perak vs Tganu. Final. AKu menyibuk gak gi Bukit Jalil. Ada gmbr kat sana. Tp nyer idak la aku rajin nak men scan nyer. Ms tu manade pakai digital2 ni kan. Ms tu Perak menang weh!

Dan lps tu Perak makin tak menyerlah, maka aku pun tak amik port.
Kali ni saja je nak menyemarakkan kemeriahan tu.
Haha.

Takat aku menulis ni-masa da 71 minit 40 saat, N9 da lead. 3 - 0
Stadium yg tadi dipenuhi dgn kaler "merah" da separuh kosong.
Tpnya dipenuhi oleh asap plak tpt mereka2 itu.
Hai..cemna la buleh lepas lak mercun2 tu. Yelah..cemana pihak yg berkenaan nak check ek sorang demi sorang. Tp patutnya kena la. Kata da letak polis bebyk.
Berpuluh ribu yg dtg katanya. Lepas tu ada gak sanggup yg beli tiket2 mahal semata2 nak masuk tgk. Wat eva..aku bkn tgk sgt pun, my dear pun tak kesah..kejap2 tgk Majalah 3, kejap2 tgk Idola Kecil 2 [bes lak aku tgk bebudak ni nyanyi. Aku sker Dayana -comei je..buleh buat menantu nih..tskkk :P :P ], kejap tgk Sehati Berdansa. Suma bes2 lak malam nih. haiii...

Owh ya..pasukan favorite aku utk mlm nih.. hehe.. yelah dedua tu pun aku tak amik port. Tp bila kita berhadapan dgn 2 pilihan, kita kena la pilih satu sahaja. Katakan ada A or B ko nak pilih C lak kan..kalo exam tu da fail da tu.

Pilihan aku..hiksss...aku mmg tak berapa nak sokong kaler "merah". Jgn tnya kenapa..tp mmg bukan antara favorite lah. [no hurt feeling eh utk org2 "merah"]. Tp utk malam ni aku menyokong dan memilih pasukan "merah". Biar la kalah pun [my dear sokong "kuning" okeh..dan ramai kat opis aku tnya pun sokong "kuning].

Bagaimana aku membuat pilihan? dalam hal ini aku mengamalkan konsep "kerana nila setitik, rosak susu sebelanga" [sapa yg tau tu tau la..ke ada org yg makan cili terasa pedas atau pun sapa yg membaca blog ni tetiba pedih mata ke kan. ngeeee.ge.ge.ge...]

Owh...mmg kemenangan di pihak N9- tahniah eh Jang!..hikss. {eh..ada kusi terbakar la kat tpt penyokong "merah" tu. Apa ler derang nih smpai nak membakar2 stadium. Rasional la sket.. tah pehapa tah..aku sokong, sokong jugak tp bab2 buat perangai beruk buruk nih aku mmg tak sokong la]

To cikCha : sonok la korang ek..berbaloi2 tgk kat stadium. :)

Pnstoberi : adat permainan..ada kalah ada menang..be rationale n terima hakikat

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign