Pages

13 November 2009

~Aku dan Periuk Bertuah~

PotLuck lah.
Smlm lah..aku nyer plan lah..tetiba nak buat potluck lah.
Makanya jika aku yg mem plan, adik2 ku itu mem follow ajek. Ai kan kak long derang. Hikss..

Jadi hari ini td, waktu lunch kami pun ber pot luck party lah.

Hehe.

Aku mem pot kan apa?.
Spegeti tak menjadi.
Geram haku. Spegeti menjadi mcm nak hancur dan melembik. Geram giler aku.
Lps tu kuah dia plak wat hal.
Memula mcm da ok, pastu aku tmbh air..terbanyak plak..udah jd mcm tomyam rupanya.
Jd aku pun membikin supaya kuah itu menjadi pekat semula.
Macamana aku bikin itu 'rahsia'. Hua Hua Hua.
Makanya aku bwk je spegeti [hancur] dan kuah bikin ku itu.
Bekalkan gak kat my dear sebekas. Makan ngan akak2 dia kat atas tu.
Mmg tak puas ati tul dia jd hancur tu.

Tah..tak reti aku. Apsal leh mcm nak hancur. Mmg aku tk pakai brand spegeti San Remo. Aku guna spegeti apa tah. Yg M'sia nyer tu, yg dlm kotak tu. Seswai utk laksa Johor ekceli. Biasa kalo makaroni mmg aku guna San Remo. Haihhh...Itu sbb balik kg retu Kak Cik bg spegeti tu. Katanya derang tak makan dan cemna spegeti tu ada kt kg sbb retu ms raya Kak Yang wat laksa Johor.

Tp adik2 aku makan je. Ok lah. Nxt time malas lah aku wat spegeti kuah2 ni. Aku nak wat makaroni goreng je. Itu ok lah sket.

Dan ini lah hasil2 kami mem pot luck lunch di ari Jumahat yg mulia.. [ni sbb tak gaji le ni kami2 duk kat opis je..kalo tidak, da merayap2 ke mana2 dah tu]


Gmbr kat atas tu kelihatan ayam goreng rempah by Rose , Ulam n Sambal belacan by Fara [yg bertutup tu smbl belacan..abis..kang bising lak kata bau smbl belacan..tp mantop woh sambal belacan nih], sambal telur by Zahida n Nasik by Rini [ko pilih yg sng je ye Rini..hikss..] Eh, ada lagi dia bwk..tu daging masak kicap [mak mentua dia masak katanya..Daging Palembang derang panggil..sedap giler wes. Aku siap suh dia mintak resepi ke mak mentua dia].
Gmbr hok bawah tu ada la napak spegeti separa hancus aku tu. Kuah dia sebelah tu la. Peh tu sebelah kuah tu bubur caca by Nurul n Mee Goreng by Ita. Rambutan tu by Rini jugak [ok..kira ko bwk byk gak la Rini]

Eh Ita..ko bwk mee tu jer??? Oh ya..ada..ada..smlm plan dia nak bwk buah, tp katanya leceh nak potong2, so dia bwk laici tin ngan nenas [oh! Rose beria2 tk bg aku makan, takut katanya kut2 ada dah 'melekat' trus tak jadi. Tp aku wat bodow je..makan je nenas tu.. hehe..bkn aku telan satu tin tu..alah..malas ah nak beria2..]

Dan ini lah pembawa2 periuk bertuah ari ni. Tk dinafikan sekali sekala makan cam gini rs berselera plak. Tskkkk....


Pnstoberi : Terasa diri makin "berumur" bila menjadi Kak Long kepada mereka2 ini. Tkpe lah..lagipun sebulan je lagi angka 3 dan 0 akan menjelma. Huhu :))

3 juta komen

wah bestkan..teringat masa satu opis nan mamaally dulu selalu la jugak buat portluck nie..skrang dah xpenah buat dah...huhuhuh

ohh lagi satu lupa nak bagitaw...pn stoberi telah di tag oleh pn purple..hhehehehehe

huhu..puanpurple carik la geng baru wat camni. tp jejaga..makan reramai camni leh meningkat selera makan tau..huhu. oh..ada tag yer [laju2 gi blog puanpurple]
p/s: kim salam mamaally eh :)

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign