Pages

29 September 2009

~Raya-Chap.4~

Dah.
Rasa mcm final chapter citer beraya di kg utk thn ni.
Lps ni kalo ada citer2 raya mebi citer area2 sini lah.
[owh...aku memblog sementera menonton final epi. Senandung Si Dayang. Aku follow gak citer ni walo kdg2 ada tk tgk. Bes gak. Citer org itam. Hehe]

Chapter ni Syawal ke3 punya citer.
Sila ambil maklum..gmbr mungkin byk sket dlm ini chapter.
Sesudah perbincangan semasa majlis bbq tu, akhirnya ini lah yg pergi ke Teluk Batik.

Yeahaa...5 bijik keta konvoi ke sana. Kesemua kami pergi ke Teluk Batik.
Mulanya mcm nak share2 keta je tp utk keselesaan kami naik keta memasing lah.
Seawal jam 6.00pg kami da dikejut oleh Abg Cik. Owh..kena q utk masuk bilik air. Bebudak tk mandi pun. Suma sebuk nak mandi laut trus. My dear,abg Nyah, Asyraf dan sapa tah lagi gosok gigi kat luar je. Dah tu..bilik air penuh jer. Org yg nak membuang pun tak puas sbb baru je masuk da kena panggil suh kuar.

Ini masa suma sesibuk nak kuar umah. See..itu lah Abg Cik ku a.k.a Cikgu Badrol yg garang.. Haha..Ani kat bakang tu saja je interframe.

Dlm 7.30pg gerak. Ha..mmg subuh da kuar. Abis ko ingat pantai itu bakang umah ko. Ini suma bajet mau bekpas di tepi pantai saja. Tp..jarak antara umah ke T. Batik tu lebey kuang kalo gi KL lalu kut hway. Maka bayangkan saja lah.

Ekceli kami tk berkonvoi secara ramai2 pun. Abg Cho yg tak penah pi sana follow Abg Cik [sbb dia tak sesabau nak gerak dulu]. Aku lak konvoi ngan sorang anak buah aku yg tak biasa drive area sana [anak akak aku..kakak aku mmg tak drive la lps anak dia tu da pandai drive]. Abg Nyah solo..derang bekpas makan roti canai dulu dan tapaukan utk kami gak.

Ini kami di dalam keta. My mom and Fatin ikut naik keta aku [itu budak xcited nak mandi laut]

Kami smpai T. Batik dlm kul 10. Ku pikirkan takde la ramai org. Raya ke3 kan. Tp..ada satu paking tu da penuh pun. Kat tepi pantai pun da ramai org. La..ramai rupanya beraya di tepi pantai.

Sampai je apa lagi...makan time..lapau da memasing tu.


Lepas tu aku ngan dua anak dara ni berjalan2 amik gmbr.

Masa tu act anak dara la gak. Haha. Yg pakai spek tu, Ani, anak buah sulung aku. Dia la yg gunting2 rambut aku masa sblm raya tu. da 25 da umo dia. Then sorang lagi tu Farah..form 1. Sgt pendiam ini anak dara. Dia mmg tak berckp ngan kami2 kat umah tu. Pemalu abis lah.
My dear ms tu da control 'mancho' la..takmo amik gmbr ngan aku dah. Tau2 dia da berendam dulu. Tgh jln2 kami jumpa ini.


Apa tu??jelly fish???

K'org sempat gak naik banana boat. Wuihhh..ini 1st time aku naik mendalah tu. Yelah...selama ni kan kalo pi laut tak ramai2 kan. Mana la leh naik banana boat tu. Tp kali ni reramai. Smpai ada yg tk dpt naik. Kami naik smpai 9 org. Ani mmg surrender dari awal dah walo dipujuk berkali2. Aku, My Dear, Abg Cik, Abg Nyah, Farhan, Zahir, Asyraf, Boy n Farah. Aku naik no. 3 dari depan. Ngeri aku naik menatang ni. Dh la ada 2,3 grup sblm tu jatuh masa boat tu nak pusing. Tp tu sbb yg org yg duk blakang tu "mengelenya-ngelenya" cam monyet kena belacan jek. Sbb tu la banana tu tk dpt imbang.
Aku menjerit tak sudah2 aku rasa. Smpai Farah kat dpn aku siap ckp "Ucu, jgn la jerit" Haha. Bingit gamaknya tinger dia. Sowi ek Farah.

Part paling menggerunkan adalah bila dia jatuhkan kita masa last tu. Tp lawak gak sbb dia da stop dan try jatuhkan kami tp kami ttp tak jatuh. Aku plak nak gelak masa tu. Then dia kasik la aksi kejam sket. Tenggelam wes kami..air masuk tinge.. Ah..tk sker...takmo naik da menatang pisang tu. My dear duk ulang.."ha..tu la nak naik sgt kan" Uhuk. Uhuk. Aku nak mencuba je. Lepas ni malas da aku. Buatnya terjatuh tetgh laut tu camana?? Owh..ngeri...

Dlm kul 1pm tu kami sesiap nak balik.

Menunggu bilik air nak mandi pun adalah ramai. Uih..masuk utk mandi adalah mahal. RM1 utk mandi. 40sen utk kencing buang air kecil. Tp ok la gak sbb bilik air dia tak la kotor sgt.

Gmbr ni aku sj amik sbb ms duduk2 tu mak aku kata "tu sapa tu main ngan Fatin ngan Lukman tu?"
Memasing mcm carik2 la sapa [ekceli ramai yg pakai baju merah masa mandi tu]
Ada yg ckp.."Paksu.."
Laki aku lah..rajin lak dia melayan bebudak tu ngorek pasir. Aku pun snap la..mcm sweet je ttiba dia ada duk ngan bebudak tu.


Ini lak aku bersama "flower gal" aku dulu tu.


Owh..mereka ini mandi tak ingat nak naik..seronok sgt..

Dlm kul 2 gerak la. Singgah pekan Lumut kejap. Beli2 menda satay ikan suma tu then balik. Singgah beraya umah sedara kami kat Tronoh jap. Makan laksa kat situ. Memula dia ajak makan nasik..tp mak aku siap kata kami da kenyang. Tp..bila dia jamu je laksa trus memasing cam piranha. Haha. Tobatt....kata kenyang.

Lps tu trus la balik..non stop smpai umah. Smpai umah tido...eh tidak..masak utk suami ku dulu. Sbb nak makan nasik kan. Tp..masak simple2 ajek. Abg Cik ada beli gak KFC bucket..tp tak makan pun. Tk lalu lah. KFC ajek.

Then lps tu memasing penat. Titon lah. Muka ku adalah merah truk dan menggelupas. Huuuu...

Pnstoberi : Penat..tp seronok!

3 juta komen

uwaaaaaa...aku jeles!

erk nape aku meroyan jeles tetibe ni? ahahah...sbb ko bleh free hair...skrg ni, aku kalo mcm tu gamak nyer sah2 la kna pakai tudung walo nak ke pantai...=/

sempat lagi mandi kt pantai kak..ehehhe

oww berhati2 ok dgn jelly fish tuu
sangat bahaya

shah- tak perlu ah jeles2..aku yg ptt jeles ke ko sbb aku ni chipsmore nyer style pakai tudung. haha..bila nak insap tah.
esca - sempat sbb kami menyelinap kuar seawal pagi..kalo lwt sket..tk smpat la nak ttp pintu da ada org dtg. Rasa mmg ada la natang jelly fish tu masa akak mandi..mcm geli2 je..tp..seb bek tak kena bisa dia.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign