Pages

27 September 2009

~Raya-Chap. 2~

1 Syawal 1430.
Pertama kali meraikan sbg isteri. Haha. Berpakaian agak sedondon ngan my dear. Tp tak la berapa sedondon. Spti biasa..bgn pagi..mandi seawal pg sbb nati q lak tggu bilik air. Da mandi,kuarkan bekas kuih raya, mangkuk2 suma, bentang karpet then makan nasi impit [sunat kan makan sblm gi solat raya].
Dlm kul 8 camtu sesiap. Solat kat masjid kg aku 8.45pg. Dlm 8.20 kuar la. Naik incik atoz la sbb bwk mak n Kak Yong skali. Sekali incik Atoz wat lawak plak di dpn masjid. Elok da paking suma, mak n Kak Yong tak buleh kuar. Kan pintu otomatik, selagi kita tak matikan enjin, pintu tu still lock, Kalo bkk secara manual dia pening la. Mak aku da kalut2 dia bukak secara manual b4 enjin mati. Udah tak boleh keluo keta kome'. Aku nak gelak pun ada. Idupkan enjin,lock, bukak, lock, bukak baru mau. Waduhh...kecoh sebentar.
Lepas solat raya trus pi kubur arwah ayah. 1st time my dear ziarah kubur ayah. Gi ngan abg nyah skali. Aku takleh la..kalo bc yasin kat kubo ayah kompem aku nangis. Tskkk....Al-Fatihah utk ayah, moga rohnya ditptkan bersama org beriman dan aku pasti rohnya dpt melihat my dear. Tsskkk.....
Lepas balik kubur baru lah ada sessi ini:-



Lepas itu sessi ini pulak. Haha. AKu igt nak la berdrama2 sket masa salam ngan my dear. Tp nan ado. Kuasa..penuh anak buah aku keliling tu, lagi mau buat drama2.


Lepas itu sessi ini pula.

Ziarah umah sedara mara yg dkt2 ngan umah. Alah..tk amik la gmbr masa kat umah kak mariam which k'org makan lemang mcm la kat umah k'org takde lemang. Lemang dia adalah sdp sbb lembut je..pastu rendang ayam, umah kami rendang daging. Kami pergi 3 buah umah je. Lps tu balik aku gedebum..tido secara berjemaah ngan my dear [mmg itu la pangai aku dari dulu..trok giler]

Tgh enak lena diulit intan, kak cik kejut kata adik Lan dtg [adik my dear lah. Kan dia beraya umah mertua kat kg sebelah. Bergegas aku ngan my dear bangun. Mcm ter kantoi di situ. Tp apa ada hal. Lps dia balik ujan sudah. Tk smbg tido tp kami bergegas ke TF sbb nak beli ayam utk bbq esuk mlm tu. Org yg dipert/jwb utk beli ayam tu tk dpt beli ayam sbb dah kul 10mlm baru smpai ke TESCO [kalo tau..lama da k'org pi beli kat TF tu]. Balik umah trus perap segala ayam, udang, sotong. [udang dan sotong abg cho yg duk JOhor belikan. Sgt fresh dan besar2].

Mlm itu cdgnya mau beraya lagik. Tp dah malas..trus aje memerap di rumah smbil menonton tibi. Mari layan gmbr jelah


Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign