Pages

26 July 2009

~Kaf Alif Win~

Ari minggu retu. Berulang alik ke Pandan Indah.
Majlis kenduri kahwin anak sepupu aku. .Mak aku nyer anak saudara nyer anak.Kira anak saudara aku la kan.
Dulu ms kenduri aku, derang da berpeluh2 berpanas menolong kan..ni kira time nak membalas la.
Ari Rabu lagi da amik mak kat kg. Mlm tu gak kitaorg ke umah kenduri tu. Saja igt nak ziarah smbil survey jalan. Retu penah p masa tunang.Wakil mak la kiranya masa tu sbb mak tk dpt dtg. (Dah la masa tu inai masih merah di jari. Ewah!)
Tup2 smpai umah kenduri tu ada doa selamat rupanya (ala-ala kenduri menggantung) Aku lak idak la berbaju proper utk kenduri doa selamat ke apa ke. Pakai t-shirt ngan suar track ajer. Kira ok aje lah. Duk dapo je kan.Lepas makan suma balik la.
Ari Jumaat baru mak gi balik ke umah kenduri tu. Mak nak tido sana..tp aku dtg masa ptg Sabtu which malam tu derang nikah. Tk gi pun majlis nikah. Derang nikah kat masjid. Masa ni ada gak citer tak berapa nak bes sbb keta romb lelaki kena pecah. Byk brg berharga termasuk kad T n G kena amik. Sgt busuk la pencuri tu sbb dia mencuri kat kawasan masjid. Mmg bongok lah.
Dah kul 12 lebey baru balik umah. Mak aku tgk gigih tul menolong. Takde plak dia rasa mengantuk ke apa ke. Mungkin dia kesian kat anak sedara dia. Lagipun mak cam ganti mak dia la yg dh takde. Tkpe..aku ok je..tunggu je lah kan.
Baju nikah anak buah aku ni sgt cantik. Aku ada amik gambo dia tp tu guna kamera. USB tah kat mana..so..takleh download. Dia pakai ala-ala jubah. Mmg very nice la aku tgk. Slalu org buat kebaya la apa la kan. Cantikk...tp dia pun mmg sedia cantik.
Pagi Ahad tu pegi awal lagik. Ada khatam quran n marhaban. Bekpas sedap sbb ada lontong, kuah kacang,sambal sotong,kuah lodeh. Sedap. Lepas tu tolong2 potong buah utk rojak buah then lepak je ngan anak buah aku,kakak aku..majlis sanding kul 2pm..
Aku tggu smpai dkt kul 5. Mak la nak tggu smpai abis majlis kan. Derang ada sesi potong kek lagi.
Yg bes, hiasan suma guna fresh flower. Mmg napak segar la. Baju derang pun kaler cantik gak. Ala-ala pink purple. Apsal tetiba mcm tak menarik je aku nak citer pasal wedding ni ah. Tgk je la gambau yer.Derang tak pakai flower gal..tp dia pakai "hang tuah"..bagus..mencipta kelainan.



Atas tu gambau derang potong kek. Masa tu takde org dah..ramai da balik. Tggl sedara mara jek.
Bawah tu aku ngan anak2 buah yg berpakaian seragam. Derang ni gak la yg nolong2 aku. Sblh tu mak aku ngan cucu2 sedaranya.


Puanstoberi: takde pun sedara mara sibuk tanya soklan cepu emas..see..sedara tk nyibuk pun.. org2 luar ni yg sker jaga tepi kain org ni. Tp.....suma sedara kata badan aku da naik. Haha.. takpe..ai tak kesah..mmg ye pun.senang ati katanya..lalalalalla


2 juta komen

mmg pn akak..mmg nmpk sgt bdn akak naik..tp bgs laa..ati senang kn..?za nyaris2 xcam akak dlm gambo yg akak bersama anak2 sedara tu..heheh...

huhu..nyaris tu..sedey nya rasa..
takde la..akak tak kesah pun sbb skang akak da capai target utk berat badan ideal.buat masa skang kena maintain je. tp ramai org kata ok akak camni..baru napak seksi..awww.. muhahahah :P

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign