Pages

3 July 2009

~salah FACEBOOK ke BROADBAND~

Aku ada entry "serius" nak publish..(kemain la serius)
Tp aku tak de mood la plak nak publish kan.
Jd simpan dulu lah.
Bila aku dh ada mood baru aku publish kan yer.

Kenapa ek..aku rs aku byk modal/idea aku nak labunkan (borak ye..itu bhsa Perak) kat blog ni. Mencurah2 tau idea..tp knpa aku mcm malas je nak curahkan kat blog ni ah. Kat blog lama dulu mmg aku laju je nak tulis. Skang ni mcm nak tulis..tp tak tertulis..aiyarkkk...

Ato sbb skang ni aku ada hobi baru..
A'ah..hobi ke habit tah.
Aku suka tido awai skang ni.
Last week aku tido secara marathon dari 8.30pm smpai pagi (bgn tpt kul 12 lps my dear kejut..ha...kenapa ek dia kejut...hik..hik..
Ala..dia kejut aku sbb suh aku solat isyak..aku pun bgn..amik wuduk..solat..dan boom tido balik)
Ha..tu marathon dari 8.30pm.
Ada gak aku marathon dari 6.30pm..ptg okeh..yg ni aku da terlajak utk solat Maghrib..tp bgn mandi,solat Isyak dan smbg tido.
Ada sekali aku nak tido lewat..main la fesbuk, tgk blog org jap..kul 1 aku tido..
Hah! esuknya kul 7 aku bgn..tu pun mula2 takmo gi keja. Siap ckp ngan my dear aku nak EL. Tp my dear tak kasik..kena la bgn gak..tak buleh bukak mata okeh..aku mandi, solat Subuh (iyer..subuh gajah..) sesiap..gi keja gak..mujur umah sepelaung je dari pejabat. Kalo 2,3 pelaung alamat punch kad merah la ko..sempat..mcm biasa je..takde ter mengah2 berlari nak punch (harap maklum walo opis aku masuk pakai kad..tp still guna punch kad..maklum la..masih menggunakan amalan di zaman batu..gomen katanya..hua hua hua..kutuk opis sndiri).

Ni skang ni aku da ngadap internet dari kul 8 td. Syioknya...my dear takde..ada tugasan luar.. haha..poyos..takpe..aku takyah makan..ptg td aku dh telan KFC.
Ha..ni lagi satu hobi ke habit ke tah.
Aku asik lapo je (tu mula la nak wat spek tu..aku tak ngandung yer..aku tau aku nak peyed da ni..jerawat mcm nak tumbuh je atas dahi aku ni..sakit smpai nak pening aku bila aku tekan).
Tp serius..aku asik nak makan.
Contoh terdekat pagi tadi..aku da beli nasik lemak yg berharga 90sen (sengaja nak tulis rega sbb aku n my dear pelik napa rega dia 90sen bkn nyer singgit..pelik ah...tp apa nak kesah..sedap..ada telur sket,timun 2 hiris..nasik pun ok la..ckp2 tuk aku la. my dear kata tk cukup..beli la 2..baru 1.80)
Ok..aku mkn nasik lemak tu awal pagi (aku da buleh mkn pagi..dulu kul 10 baru aku leh bekpas). Lps tu dlm kul 10 aku mcm da start lapa..mls nak layan sgt..nak beli kuih buleh ajer..ada abg opis ni taruk kuih dia kat floor aku. Kira mcm dia jual la. Tp mls ah aku nak beli.
Pastu dlm kul 11 lebey aku suh my dear beli rojak kat bellamy..lama da tingin..since last week. Lps tu aku ada nak blanja my pren..so suh dia belikan.
Jd..sebaik shj my dear anta rojak pasembor tu aku trus mkn..dan aku rs mcm tak cukup nih..aku perlu mkn menda lain lagi (ha...giler..mau jd tong dram aku ni kang) Dan kesemua isik rojak berharga RM2.80 tu aku mkn (except telur kuning..mmg tak bleh blah la) slalu menda mcm cucur tu aku tak makan..ni suma aku sebat termasuk sayur2 tu..hai..selera mcm apa tah.
Tp lps makan rojak tu aku ok je..takde lak aku nak mkn lagi.

Hingga la ke ptg..my dear anta aku balik dulu..singgah KFC.
Beli set snack plate..ayam yg spicy baru tu ok je rasa dia. Takde la tak sdp. Ramai kata tak sdp..tp aku ok je nak makan..takde la mcm perasa tom yam, kari ke apa ke dulu tu..ini ok je..aku buleh je makan.Slalu ayam 2 ketui tu share sorang seketui ngan my dear..tp kali ni aku mkn dua2 sbb my dear takmo..da mkn memacam kat opis katanya.Dan spti biasa order aku mesti ada chezzy wedges. Aky sgt menggemari mendalah ni. Sbb mendalah ni gak aku penah gado ngan my dear. Ms tu tgh tunang la..dan makan kat rest jejantas hway sg buluh tu. Sesaja pegi nak mkn kepci situ..(aku ada citer rasanya kat blog lama). Chezzy wedges pun sgt la heaven dgn cheese dia byk tuh..my dear mkn 2,3 ketui jer..aku mkn byk..sedapnya...
dan mlm ni (takat aku nulis blog ni la..tatau bila my dear balik kang..) aku tak makan.

Ada org penah momok2 kan aku (aku sker la guna words momok ni..haha) kata nati kalo tak jaga badan aku cpt naik. Ni bila aku kata pas kawen ni bdn aku naik..so kawan aku ni kata la bdn aku ni jenis cpt naik..kena la jaga2 takut ter obes gamaknya..gamaknya la kut..tp aku kata..utk mencapai thp berat aku skang..aku amik masa hampir 30thn okeh..aku tak penah dpt berat ideal ni sejak aku lahir..haha. Iyer..dgn ketinggian aku..dulu berat aku adalah dalam kategori "bukan berat" bila timbang yg ada kata anda kurus,anda gemuk tu..mesti aku kategori kurus. Tup2 skang ni aku da dpt berat bdn ideal. Berat aku sblm kawen 39kg shj..dan masa aku jd cikgu GSTT berat aku 35kg shj (aku igt sbb nak wat laporan perubatan sblm masuk keja mengaja tu). Ms belaja dulu aku tingin amat berat aku cecah 40kg..tak penah (ke ada..kalo ada pun smpai 41kg jer) dan smpai la bln 12 last year berat aku maintain 39kg.

Dan skang..Alhamdulillah..dh ideal ni aku rasa. Apa yg aku kena buat adalah maintain kan berat ni..kena la exercise dan makan secara sihat. Ha..bila aku kata aku kena diet secara sihat msti ada org kata "alah Da..ko dh kurus nak diet apa.." ha..derang ni suka tak paham tau..bkn diet tu nak kurus..tu diet makna makan secara sihat.
Skang ni hehari aku tulis..aku mkn bekpas apa,lunch apa,ptg kalo ada n mlm.
Jadi aku buleh agak la..kalo smlm makan nasik lemak, ari ni tak buleh la makan.. (tp...smlm aku mkn nasik lemak..pg td pun nasik lemak..hancussss! )
Juwita pun masa jumpa aku tu kata aku chubby dan dia kata ok la tu..takde la napak keding. Aku sker Ta..huhu..takde le sekerempeng je kan..body mau cantik kan..err..nak pakai beautiful ke..kasik up sket di bhgn itu dan situ..hehe..

Dan perubahan fizikal tu bkn kat aku je..ia juga terjadi kat my dear aku..dia pun kata ramai tegur dah..huhu..jgn riso ye abg...org lps kawen mmg camtu..dan aku tak segan la kat in law aku..makna aku tau la jaga makan anak dia. Hehe..mmg kat umah aku slalu gak masak utk dia..dan ini juga akibatnya bila kami makan nasik di waktu malam.

Dah arr..dr aku merepek meraban tak tentu hala ni baik aku berenti dulu. Tu tajuk kat atas tu apa kes..takde apa..saje..aku nak masuk facebook lembap ayam sgt..tatau mana salah..b.band ni ke mmg fesuk tu lembap.
Mana my dear aku nih..rasa mcm nak makan sup kat Jln Doraisamy tu je plak...haishhh.....aku takut ngan selera rimau aku nih..

Pnstoberi: ini sebenarnya kesan vit. B complex..aku tau..aku mkn vitamin tu sbb aku tanak bagi aku cpt letih..asik tertido..tp kesan dia aku duk melantak je plak..haduiii

6 juta komen

Adui reen.. betul la.. trcari2 aku cite fesbuk dlm entry ko kali nie.. sekali cite lain daa yg kuar..hikhik..

mesti ko comey kan skrg..iye la dulu mmg ko kering tahap pink panther..ni skrg mesti dh makin cute..bila bleh jumpa ko nie..

p/s: oto adalah nama glamer.. singkatan dari osmet degree.. (ikut suka larr...hihi..)

hak hak..aku mmg camtu..sbb ada tajuk tade citer,tader tajuk ada citer. wes..ko pree bila ni??kalo 18h julai ni pree..buleh kita jmpa dan tgk aku yg chubby nih. (huhu..lupa nak tulis..berat aku skang ni 45.10kg)

vavava! reen berat ko 45.10kg reen.. hebat tuh...

eemmm,18 july heh.. nnti aku tnya somi ku..dia free ke dak ek? nnti aku bgtau ko.. nk jumpa kt mana reen?

nk habaq awai2 nie.. kut ko jumpa anak2 aku nnti jgn trkejut plak sbb anak2 aku tu mmg lain sungguh2 dgn anak juwita.. hikhik...

iyer..mmg hebat..td aku timbang..igt trun la sket sbb aku tak makan malam 3 ari da..nan ado..naik lagi 45.25kg okeh.. mmg terkejut kan..sama da berat kita.. haha..

ala, zatul..aku phm anak ko sker otoman..anak ita sker barbie..so..ada perbezaan di situ.

aku igt mao ke PD..tp kalo mcm jauh kat ko..kita ke melaka lah

taraa...
aku pon akan ke melaka 20-21julai nii....hohooho
honeymoon katanyer....
(kawin dah nak dkat 6bln baru merasa honeymoon...huhuhu...sedey btol..)
apa bleh buat, baru nak ada rezeki lbey sket ni haa...huhuhu

hoho..ko nak gi melaka ker?? tp aku kalo pi pun wiken..mao join kah?? hik hik..by d way shah..takpe la lambat sket hanimun..mana la tau kut2 ada rezeki di sana..

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign