Pages

24 July 2009

~Rest.Rehat.Break~

Last week.
Ujung minggu.
Ari Sabtu.
Aku n My Dear.
Ke Port Dickson.

Mula2 mcm ada sdikit konflik la ngan my dear utk ke PD nih.
Usul utk ke PD ni pd mulanya mmg kurang mendapat persetujuan dari my dear.
Tp teknik memujuk haruslah padu dan jitu (eh...mcm tak kena je words ni)
Setelah puas bertikam pisau lidah..maka akhirnya pegi la jua.

Dah tghari pun pegi tu.
Bertolak dari KL jam 11 pagi.
Singgah di KFC lps tol Sg. Besi.
Drive thru shj.
Try yg ini. Sedap.. tp kalo makan pepanas la.

Kalo da sejuk benyek tu..sendiri maklum..buleh ter meluek dlm keta.
(err...aku penggemar cheese skang nih..esp cheese cair tu)
Makan dlm keta..smbil suap2 my dear yg drive.
Bebola ayam tu pun sedap.
Selain tu beli snack plate utk dinikmati di bilik hotel (err...PD takde KFC ke?? huhu..alang2 da singgah tu..trus je la beli)

Kuar hway PD kami survey2 hotel area Teluk Kemang.
Takde yg menarik.
Tiara Beach mmg bukan dlm listing..saja2 jalan tgk eagle ranch yg penah jgk di short list kan dulu..takmo arr...jauh dr laut..lak tu mcm kem bina smgt ajek..
Pusing balik ke area PD.

Misi kami ke PD ini mmg kira mcm gamble je kalo nak overnite.
Kalo ada..ada ler..takde kami kembali ke KB Resort je.
Jadi..pegi lak ke residence..ini best gak..style chalet..tp masa tu ada yg RM300++.. utk gomen leh dpt 340 katanya..tp...takmo ah..tpt ni cantik..nati la kut nak bwk family ke. Seswai la.
Then kami ke sebelah dia..Selesa Beach Resort.
Tanya. Ada lagi. Tp bilik yg ada 2 katil single je. Tp nati katil tu leh sambung la.
So, kitaorg KIV dulu la.
Kut2 ada lagi bilik yg menepati kami.
So..pegi la glory beach resort..(eh..ke bayu ah?) tah..lupa dah..
Takde gak yg murah..tggl apmt Rm300++.. takmo ah.
Guard kat luar tu siap ckp ngan kitaorg
"u tnya itu lelaki india pakai baju belang biru..dia ada bilik boleh sewa"
Erkk..dlm hati aku..percutian pun ada ulat yer.
No..no..kami bukan terdesak..
(Atau mereka igt kami couple yg sengaja mau carik bilik..haha..tunjuk N-Kad kang baru tahu.. huhu )

Lepas tu pi tpt yg aku ngan mak,abg aku penah duduk thn 2003 dulu.
Corus.
Sini mmg apmt type la.
Saja nak tnya. Tp kat tpt parking da ada budak2 moto kasik kad kat my dear.
Aku tgk alamat kad tu "Corus Apmt"
Makna kata..derang da sewa apmt tu..then derang sewa lak kat kita.
Rega aku tatau la..tk tnya...tp kompem la lebey dr sewa biasa tu.. takkan dia takmo untung kan,.

Sama gak ms aku tnya kat Mayang Sari (kalo tak silap aku nama hotel ni..sbb tak penah lak aku tgk kat dlm web..mebi hotel baru. Tpt ni pun not bad gak..tpt ni mcm privacy..lps tu mcm ada tpt nak wat bbq ngan family..laut pun dkt)
Pun da ada "ulat" sedia menunggu.
Ms masuk entrance je aku da napak org ushar keta k'org.
Dalam hati "ni sahih ulat gak ni"
Mmg betul pun..elok kitaorg kuar lps tnya ada ke tak bilik tu dia lambai2.
Aku ckp kat my dear takyah layan..maleh ah aku.

Dlm perjalanan napak Avilion (emm....mmg tak perlu tnya...ini kalo nak baik aku booking)

Dan akhirnya kami kembali ke Selesa.

Haha. Seb bek tak jadi Pak Pandir atau yg dikejar beciciran,yg dikendong tak dpt eh..terbalik suda..betul kan la sendiri.

Aku da termalu2 ngan budak kaunter tu..tp dia ok je.
Lps swipe card,dpt kunci trus nak naik bilik.
Tup2 bilik takleh bukak lak (ini hotel bukan pakai swipe card okeh..ini pakai tombol)
My dear trun balik..pehtu staff derang tolong bukakkan.
Siap gitau cara2 camna nak godek pintu. ada style rupanya nak bukak bilik tu.

Ok..lps masuk bilik..apa lagi...makan la...bes gak selesa ni.
Mulanya aku tak shortlist sbb Selesa ni bebdk opis aku penah pegi utk kursus induksi. Kata derang tak bes.. tp aku tgk ok..bilik pun mcm luas gak la. Ada balkoni utk menikmati matahari terbenam..konon la..

Makanya lepas makan2, kitorg tido..haha..baik la duk kat KB Resort je kalo nak tido.
Tp lps tu bgn solat asar..then trus terjun mandi laut. Sgt seronok...
Aku ni kan mmg sker mandi manda ni.

Mlm makan kat pekan PD tu then pegi pasar malam..tak beli apa sbb da kenyang..beli jagung jer. Round2 lagi smpai ke Teluk Kemang..balik bilik..zzzzz.

Pagi esuknyer slps bekpas mandi laut lagi..

Tp..aku ada citer masa bekpas ni tau.
Kira hotel ni mmg penuh la..so, ms bekpas tau jelah..sure ramai.Aku turun pun da dkt kul 9pg.
Igt da abis da makanan.
TP..mmg masa k'org masuk tu makanan da sket.
Makanan dlm tray tu kan mostly da abes.
Yg tinggal mee jer.
Tup2 dtg sorang brother ni..amik gambar..(ha..rasa dia ni blogger ke? ahaks)
Dia amik gmbr guest yg tgh beratur..tray2 yg kosong.
Ha...ms tu gak supervisor F n B tu dtg...kerah anak2 buah dia bhgnkitchen tu antar makanan.
Dan2 tu..nasik lemak nyer tray penuh...ayam rendang yg kosong td da ganti ngan kari ayam.
Suma2 makanan jd banyak..hahaha...meriah la aku mkn..
Tp..takde la..aku mkn nasik lemak, roti canai (sedap..rangup) tp share je ngan my dear.
Jadi..korang..kalo gi hotel kan..agak2 makanan dah abis..kosong tu..ccpt amik kamera..wat amik gambo..sure derang kelam kabut.

Tp..aku tk salahkan pihak hotel 100%. Ini pun salah satu tabiat org Mesia ni..makanan bufet je mesti org akan amik mcm takleh mkn utk esuk. Masa aku pi hanimun kat Pangkor tu..aku napak org amik roti tu mcm thp satu plastik besau roti gardenia tu. Ha..bygkan la..aku igt ada 18org ke satu meja tu..tgk ada 4 org je..entah...
Masa gi Genting tu..cina sblh meja aku..penuh tu pinggan dia..amik nasik lemak la..roti la..dan tah apa2 la..mmg penuh..last2 tak abis...serius..time tu aku rs nak snap je gmbr..tp maleh ar..mmg sakit ati tgk..walo kat dlm dewan mkn (kat Genting ni aku pggl dewan je lah sbb mmg besau giler tpt makan dia..dh la 2 tgkt) tu ada tulis sapa amik makanan tak abis kena caj ikut gram.

See..mebi pihak hotel da bajet..tp makanan tu tak cukup utk kami2 yg makan lewat nih.
Ato mebi derang tak buat banyak.
Apa pun..aku tak la kesah..sbb aku bkn makan sgt pagi ni..my dear je sesibuk ajak bekpas..ikut aku mao tido je smpai check out (apa kes la aku ni..baik takyah meronta2 nak holiday)

Tp..kejadian brother tu amik gambar menimbulkan kekalutan gak dikalangan staff yg duty pagi tu..hehe..yelah imej...ce korang google selesa beach resort..kut2 ada ke gambo tu tertempek kat memana web ke blog ke. Heheh.
Apa pun makanan derang ok gak..takde la tak sedap bak kata org yg gi induksi tu (aku rs sbb derang da duk 2minggu kat hotel tu..tu yg jd tak sedap)

So..ini lah percutian ku yg secara gamble..
My dear kata lenkali leh pi lagi,..yeyy..yeyyy..
Tp..nati nak pegi better booking lah..sbb biarpun tgh bulan..tk cuti sekolah pun..suma hotel penuh..ramai org KL bawak anak dtg mandi manda kat sini. My dear pun buleh terserempak ngan kawan sekolah dia.

Gambar tk byk la..ada ni jer..

Check out kul 11 lebey..gamble balik ikut jalan lama. Lps kuar hway PD tu, lalu kut Seremban,Mantin (smpat beli cempedak n pulasan),Beranang,Semenyih dan smpai la Kajang..singgah umah akak aku kat Bdr Mahkota...makan mee kari..hehe...save bajet utk lunch.

Bes gak jalan lama ni..memula igt kena lalu Sepang suma tu..tup2 mcm tkde..entah..kat mana tah jalan tu.Kira dkt je kalo lalu jalan lama pun.

So...nxt holiday..after raya lah...kemana yer???? Jum kawan2..kita gi reramai..Melaka maybe..mengimbas memori di Lendu (erkk...H1N1)

Pnstoberi: mmg heaven sesekali berehat nih..hilang rungsing..mmg sker sgt dpt bercuti

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign