Pages

20 September 2014

Bestnya Google Maps!

Haha.
Jakun jap.
Lama dah kot mendalah ni.
Aku je kot baru discover. Hahaha.
Kalau dah tau, dendiam..jangan cerca aiols hoke. Biarkan aiols terus jakun. Kihkihkih.

Aku kalau nak kemana-mana (negara luar esp), aku memang harap kat google maps je. Jadi, senang boleh tahu berapa jarak apa seme kan.

Macam biasa, aku duk dapatkan arah dari sini ke sinun, sinun ke sini.
Tup tup entah cemna klik klik, skali aku 'dah berada kat situ'.
Hahahaha. Bes weh. Cam 3D pulak.

Mana yg tahu, tahu lah kan.
Kalau tak tahu, dia camni lah.

Katakan kita pergi Hongkong. Cemna nak pergi Ocean Park dari The Peak.

So, tekan get direction. Dapat lah map ni. Samaada yg satelite map atau map biasa nih (aku sker lagi map biasa ni, tp nak tgk building ke buleh la tgk satelite tu kan.

Tapi, yang tetiba 'aku dah berada di situ' tu, aku klik yg gmbr orang tu.
Aku pun tak tahu dulu ada ke tak menda tu berfungsi camtu. Tak pernah pulak aku tekan, dan tup2 aku dah "berada" kat tempat tu.
Serius mudah. Kita boleh gerakkan 360 darjah. Ke utara, barat, timur, selatan bagai lah.
Ni contoh masa aku gerakkan 'orang' tu kat Admiral Station. Tetiba dah ada kat area Admiral. Wah.. 


Aku rasa app ni sgt bagus utk sesuatu tmpt kita nak pergi sbb kita buleh 'kenal' bangunan tu dulu.

Aku try KL punya, tp tak detail sgt camni.Try get direction dari opis aku ni ke KLCC, dan gerakkan orang tu kat ofis aku. Tp, dia tak boleh pun 'tetiba dah berada' kat ofis aku nih. Ofis aku pun tempat tumpuan pelancongan apa. Cuma kat KLCC tu dia terus masuk kedai makan apa entah. 

Paling seronok sbb tmpt aku nak pergi next month mmg boleh buat cara camni. Jadi, senang lah. Tadi dah nampak ... oh, ni la tempat penginapan nati (tapi tak update.. tpt tu masih nama lama. Tp tak pe lah. At least, dah ada idea tempat tu cemna, kan...) 

Sekian dari saya yg jakun teruja





Edited 1 Okt 2014 :
Instant street view namanya ya. Baru ada yg Malaysia punya.. dan bebudak opis ni cam jakun dah.. nak carik rumah sendiri lah. Nak carik white house lah. Lulz (-_-")
Lepas tu semua cam takut la, bahaya la.. hurm.. itu lah zaman teknologi. Ada buruk, ada baik. Utk traveller cam aku, aku suka menda ni sbb aku buleh agak kat mana menda2 tu.

1 juta komen:

ehem..... kekda lawa cute nye header baruuuu !!!!

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign