Pages

25 September 2014

Basuh Mesin Basuh

Pernah cuci mesin basuh?
Aku 1st time cuci sejak beli washing machine ni 2 tahun lepas.
Ye lah. Ni washing machine baru beli lepas pindah dulu (dah 2 years aku pindah. Huhu).

Kalau yg dulu punya washing machine langsung la tak pernah cuci.
Dah jual pun kat officemate aku yg menyewa rumah sewa lama aku tu (sewa rumah kak ipar aku actually. Huhu).

So, cuci guna drum wash by Cosway nih.

Lama dah dgr cerita orang kata guna ni mmg berkesan.
Abis semua segala habuk2 dari dalam mesin tu keluar.
Baru nak berkesempatan try.
Dlm kotak tu ada 2 pack 'garam pembersih'. Guna satu pack utk sekali cucian.

Masuk je dalam mesin basuh semua (dia tulis, if rendam 5 jam lagi berkesan).
Aku tak rendam. Trus je basuh guna mode 'drum cleaner' ke apa ntah namanya tu.
Basuh2 dalam sejam.

Keluar lah macam ni.
Ada serbuk2 coklat tu.
Tapi, susah jugak nak ilangkan habuk2 tu.
Kena pusing2 banyak kali gak lah mesin.
Last last aku kaut je bagi dia keluar.
Tu pun, lps basuh baju masih ada melekat2 keluar lagi habuk2 tu.

Bersih dah la kot lepas ni. Hihi.
Nanti tahun depan boleh buat lagi. 
Uols dah try?
Try lah. Beli kat cosway. Tapi, lupa berapa ringgit. Hihi.

Cosway ni byk jugak menda2 unik kan.

5 juta komen

uih...first time dengar basuh mesin basuh (mmemang x penah basuh le....) dia kluar mcm abuk2 ke? bleh vacuum je tak? heheheh...

Ok.nti nak belila..kawan ramai jual cosway..hahahaha

Terujanya nak cuba, tunggu ada offer lah ... Hihihihi

I dah try kekda..bulan 12 ni nak cuci lagi..

ok..lepas ni boleh cubaa.... tq utk info yang berguna nih.... ;))))

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign