Pages

21 January 2013

UiTM Lendu Ada Hantu??

Wah. Nak tumpang tajuk panas jugek keww??
Haha. Eh. Kalo takde kaitan takde nyer nak sebuk2 kesah begini.
Dek kerana aku pun penah jadi warganegara UiTM Lendu tu, maka aku terasa nak menyibuk la juga.

Laju je citer ni bertebaran. Pastu ada gak yg share gmbr awek yg di claim student Lendu tu jugak, pastu ada gmbr org tgh menari ulik mayang kat blkg dia katanya. Entah. AKu perati takde pun. Tp aku tak la perati beria. Tak nak haku.. kang ternampak lelain menda plak. Langsung teringat2. Tetambah kalo duk sengsorang.

Cerita ini berlanjutan smpai ke akhbar2 utama pun. Kat paper mingguan katanya kes ini kes terpencil. Jangan duk risau. Ni member aku pun ada amik gmbr kat paper jugak. (Zizatul.. ai pinjam gmbr u ya..buleh?? hahahaha). Baca kat porem katanya antu tu selitkan nota juga ya. Eheh!


Glamer jap unibesiti tpt aku menuntut ilmu sepanjang 5 tahun. Tu kat main entrance tu dulu takde wakaf kecik tu. Dulu cam ada tembok je. Tpt hot spot amik gambau situ tu. Tak ketinggalan aku jugak lah. Haha.

Dulu masa zaman aku blaja situ manada kampus Bandaraya la apa la. Mmg seme pun kat 'Londu' tu lah. Masa diploma (1998-2000) aku duk hostel. Dari part 1 smpai la part 6 kat blok Balqis. Pastu masa degree duk kat kwsn perumahan dpn U tu. Jalan kaki je gi kelas. Part 4 (final sem) la bes sket. Kadang2 naik keta, sbb kitew ada boifren bawak kete masa itewww... aww.. (bila cakap boipren kena gedik2)

Masa dok kat hostel tu ada la dgr citer 'misteri' situ. Citer pasal 'perkampungan' di tasik tu lah. Kira area tasik tu mmg kawasan 'mereka' lah. Entah. Sejauh mana kebenarannya aku pun tak tahu. Alhamdulillah lah kerana aku tak diberikan 'rezeki' nak tgk 'mereka' ni. Tapi aku penah demam teruk. Tak mau baik2 smpai lah aku balik kampung and berubat cara kampung plak. And orang yg mengubat aku tu kata aku dah kena 'keteguran'. Itu pun taktau la sejauh mana kebenarannya kan. Tp aku suspect, aku demam n pening kepala tu sbb aku stress belajar kot. Masa tu mmg masa exam final pun. Berat sgt kepala nak pikir nak score exam segala kan. 

Then satu lagi kejadian, jadi kat room-mate. Dia mmg cam lemah semangat sket. Ada 'pengikut' pulak. Dan itu lah 1st time aku tgk kejadian org berkomunikasi dgn 'makhluk lain'. Dan aku harap itu lah last time. Huhu. Mmg gerun oh. Tp tidaklah terlalu scary cuma itulah, kita kena percaya ada makhluk lain juga wujud di bumi Allah ni.

Agaknya skrg ni musim exam, ramai yg stress itu yg jadi citer ni kut. Apa2 pun, aku harap derang kuat utk menghadapinya, walo apa pun benda tu. Banyakkan berdoa dan baca Yasin. Insyaallah.. oke lah tu. Aku dari dok hostel masa sekolah menengah smpai la skg pun, aku amalkan prinsip - jgn takut sangat, jgn berani sgt. Sederhana. Tapi mmg byk takut.. dari tak takut.. hikhik.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign