Pages

22 January 2013

Edisi Makan Makan : TooWooMba

Asal wiken je ada citer makan-makan. Tapi oke jugak kan. Kalo takde buat apa weekend tu, kita buat acara JJCM. Gi redah tpt makan bes-bes. Kalo taktau sgt nak gi mana, carik info kat fb JJCM Tv3 ni. Hihi. Nak la sangat myDH melayan kan.. pastu aku bukan makan sgt pun. Salu je tak abis. Saja.. suka-suka. Tapi JJCM tu banyak area PJ la, Shah Alam la, Damansara la. Jauh hoi nak pegi sekadar nak merasa. Kalo KL tu jarang-jarang ada.

Oke, takpe..meh aku buat JJCM sendiri. Kali ni kiterang redah dan try ke TooWooMba Deli & Meats Steak House. Ini dokek yo ngan umah den. Kalo nak g Festival City salu je napak. Lps tu retu napak kat drama apa ke, masa last2 tu derang ada tulis (kredit) nama kedai ni. Jadi cam nak try.

Oke la sini. Cozy je tpt dia. Tpt la rasa hingar bingar bising. Rega makanan pun cam oke la. Kalo rasa gedik nak makan steak tp duit tak berapa nak ada, buleh amik set yg biasa2. Rega belas2 je. Tp kut kalo pas gaji ke nak celebrate anniversary ke buleh la try rib eye ke segala tu. Itu rega dari puluh2 smpai ratus2 pun ada. Sbb ada kategori daging dia. Kategori grass fed, grain fed dan entah apa satu lagi.

kredit : FB TooWooMba

Oh. Satu lagi Wagyu
Kedai dia pun tak la besar nau. Tp pekerja ramai. Masa memula aku masuk tu, org tak berapa nak ramai lagi. Ramai lagi pekerja dari pelanggan. Haha. Jadi, bila dah ramai pekerja ni, yg bagus mmg la cepat servisnya. Tapi, derang ada je berlegar2 kat meja kita. Tgk kita abis je makan, terus nak amik pinggan. Tak abis makan pun tanya juga nak amik pinggan. Wah.. efisien nau korang yer. Hihi.

Kiterang order ni
Garlic bread + mushroom soup - oke sedap, tp soup tu agak masin.
Lamb chop for me - oke la. Cuma tak berapa nak pedas. Aku amik well done. Mampu nak makan rare/medium? Mmg idak la teman. Mmg aku suka menda2 yg cam nak rangup dan hangus tu. Miahahah. Biasa la lamb kan.. mmg rasa kambing la. Embekkk... aku tiada masalah utk makan lamb. Dulu ye, mmg macam tak suka. Tp skang oke ja. Oke la kan. Rasa daging dia tu cam 'unik'. 
Chicken chop for myDH - oke, ayam dia lembut (aku rasa sket).
Cuma.. derang buh salad. Aku ni kan tak suka sayo. Jadi, sket pun aku tak usik. Huhu. Mmg tak buleh nak makan real western haku ni. Salu cam kedai2 western lain kan dia buh jagung/coleslaw ke kan. Tu oke la sket aku makan. Ni mmg aku tak usik pun walo aku suka je capsicum. Mungkin olive oil tu buatkan aku tak buleh nak makan. Eh, ye ke olive oil?? huhu.

Utk 3 jenis makanan ni, plus air RM55.55. Oke? Oke la kut kan. Air tu mmg agak pricey. Tp tak kesah la. Nama pun kedai camni kan. Aku amik longan n myDH apple juice (each RM6.90). Retu kat Nailis pun amik lebih kurang ini, cuma takde mushroom soup ja, rega dlm 60++ kalo tak silap.

So, sapa2 nak makan western, nak JJCM, buleh la gi kedai ni. Info termasuk harga seme ada kat FB derang ni - Toowoomba
Tpt dia area jalan Genting Klang. Dkt ngan Columbia Hospital tu and Festival Mall. 

Oh. Toowoomba ni nama tempat kat Australia. Buleh tgk kat wikipedia mengenai tempat ni. Aku pun baru tau. Hiihihiwww....

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign