Pages

23 February 2012

Perihal SBPA : Gaji RM700 - RM2500

kredit : SInar Harian
Halus sgt eh? Tkpe, klik link tu je untuk bacaan penuh.
Aku nak quote perenggan akhir je nih.

Beliau berkata terpulang kepada pasukan petugas SBPA untuk menilainya dan jika merasakan tuntutan itu melibatkan kos yang tinggi, Cuepacs mencadangkan gaji kumpulan yang menikmati kenaikan tinggi dalam SBPA dikurangkan dan disalurkan kepada gred bawahan.

"Jika tidak boleh juga... apa yang terkandung dalam SPBA sekarang perlu ditukar keseluruhannya dan digantikan dengan terma-terma yang baru," katanya.

Haha. Abis tu smpai bila nak abis? Nak tukar pulak kalo ada menda tak setuju. Nak ganti terma baru lagi. Sbb tu aku cam malas je lately ni nak update pasal SBPA ni sbb bukan pasal SBPA pun. Pasal tuntutan itu ini dari Cuepacs je.  Seboleh2 mungkin nak gaji setara je tak berlebih2 antara satu jawatan ke satu jawatan.

Entah malas aku nak komen lelebih. Kang hapa2 lak pula jadinya, walo ada je terpendam aku nak tulis. So, just wait n see lah.

Tp jgn smpai org 'luar' tgk kita ni cam takde apa tuntutan lain, selain gaji, gaji, gaji dan gaji. Byk lagi yg lain kot yg bleh dituntut untuk menjaga kebajikan penjawat awam. Naik gaji = naik barang, so pi mai pi mai cam tu gak la.

Sekian.

*disable komen*

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign