Pages

18 December 2011

Masak Lemak Ketam (Lagi)

Takde apa nak update.
Aci tak kalo buh gambau ni.

Hihi.

Masak lomak kotam. Asal masak ketam je aku amik gambo, asal amik gambo je masak ketam. Begitu. Ketam ni mmg feveret ever aku. Aku gemar sifud. Tp ketam is the most most most feveret. Tatau nak kata la haih. Sbb tu, retu masa tingin nak makan ketam - tp malas nak masak - sanggup gi jejauh terlantan smpai ke Jeram tu. Yg bantai smpai 2 eko sorang tu. Haha. 

My dear adalah kurang sker sbb dia kata susah nak dptkan isi ketam tu. Beliau lagi sker sotong. Tp buleh je makan. Mujo kedua2 kami ni takde seafood allergy. Alergik Sepi ada. (T____T).

Aku tak terlintas pun nak masak ketam ni pd mulanya. Tp nyer terpandang kan sebijik nenas yg dpt dr Johor tu ari, maka rasanya elok lah di 'gu' kan dgn ketam. Aku tak makan pun nenas ni, and even aku rasa slps aku kawen, jarang2 aku makan esp kalo aku blum peyed. Yelah, nenas is tajam kan. Mana lah tahu.. Huhu. Eh. Sker berharap kan, lps tu genap 28 hari nan hado apa2. Buat penat je pantang2 bagai.

Dah la. Merepek kerepek je. Nak update pasal masak lemak ketam je, tp melalut juga.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign