Pages

14 August 2010

~Pasal Nuffnang~

Hari ni nak citer pasal Nuffnang (NN) plak lah.
Aku yakin hampir 99% blogger kat Mesia ni ada tempek iklan NN nih.
Aku walo da lama ber blog tp aku baru je register ngan NN nih. Eh, baru tak baru la. Dlm ujung thn lps lah.
Memula aku mcm malas nak ber NN nih. Kira mcm aku nak buat blog aku ni luhur suci tnpa meng iklan kan sesuatu lah. Lelama aku terpikir jugak. Dari aku blog gitu2 je, baik aku sambil2 kan. Kut dapat la sekupang dua. So, aku pun register dan tepek la iklan nih. Just utk SS (skycraper).
Jadi bila ada SS, earning ada la beberapa posen je. Tk naik2 pun. Memula aku mcm luhur je la. Tkpe la tak dpt pun. Lelama naik la. Tp nak tggu smpai bila. Dkt nak sethn nih.

So, aku join innit. Umm..innit ni mmg membantu kita menaikkan traffic. Tkpe la kalo ko tak jadi follower blog picisan aku ni asal traffic naik. Itu pun da membantu utk menaikkan earning. Melalui innit pun dpt juga ramai NN lain yg masuk blog aku nih.

Lately dlm innit tu ramai yg blog kan pasal buffered earning. Apa menatang la plak tu. So, gugel dan bc dari blog2 lain, buffered earning tu la yg akan menaikkan earning NN aku. Owhhhh.. baru lah ku tahu. Haha. Mmg mengong kan. Da berapa tahun jd blogger (kira start dgn blogdrive tu la), dan dkt nak sethn join NN baru aku tahu. Haha. Patut la ada yg kata baru join NN 2,3 bulan da dpt buffered earning. Aku ni nan hadoooo.

So, skang dari kononnya nak jadi blogger luhur taknak ada iklan aku da mula nak carik $$$. Keh keh keh. Ye lah. Aku pun tau, ramai bebudak opis aku baca blog ni secara senyap2 (lps tu pegi jaja citer kat org lain). At least dari pembacaan senyap derang tu, aku gain something. Mereka dpt apa?? esp yg suka menyampai2 citer aku la kan. Ha..ko pikir la sendiri. Hahahahah.

Aku da letak iklan bentuk LB (leaderboard). Penting tuh yg tu utk nak dptkan buffered earning. Lps tu apa lagi. Ha..masukkan entry2 menarik dlm innit. Entry tak menarik takyah la buh kut.

Lps tu kalo ada contest2 anjuran NN tu rajin2 la join jugak. Ini pun menaikkan traffic sbb org yg masuk contest tu pun akan baca contest kita. Dan sbg bonus, walo kita tak menang contest, sure ada mcm hadiah saguhati derang bagi. Mcm retu, aku masuk contest Sony tu dia panggil jugak utk pegi mandi manda kat Sunway Lagoon. Ada harapan juga nak menang lagi camera walo at last tak menang jugak.. hoho.

Kalo nak tips2 utk naikkan earning, dptkan buffered earning tu boleh gugel je. Ramai je bijak pandai dan otai2 NN yg akan gitau cemana nak dptkan nya. Ada la tips yg boleh digunakan. Thanks to mereka mereka (sori..tak buleh nak listkan sbb byk nau blog yg aku masuk td).

Jadi sempena Ramadhan yg mulia ni, aku nak ber eksperimen dgn ini NN. Lagipun aku da mula rasa 'ketagihan' dgn innit. Hua hua.. sker gi baca blog org dari situ then yg best kita kasik dia Nang. Yg tak best takde la plak nak bagi Dang. Tak baik okeh.

Ok, tu jer. Nak gi pasar Ramadhan ni. Nak ujan la plak. Takut plak ribut topan macam kat Melaka smlm. Byk kan kat fb yg siarkan video dia. Ummm....Al-Fatihah utk mangsa2 yg terkorban. Tentu ada sesuatu yg Tuhan nak tunjukkan pada kita.

3 juta komen

kak reen dah bape kali cashout? hhehe ejaa ni dah cukup limit die terus cahsout. gagaga xsabor.
ni dah masuk dua kali dah cahout.
pastu dah mls tulis blog dah, smapai skang x naik2 dah. hahaha:p

aku ade nuffnang ni... tapi innit tak buat lagi... hehehe... aku pun baru je dlm dunia blog ni... tak reti lagi... hehehe

EJAA :
Manade cash out lagi Ejaa. Buffered earning tak penah menjelma lagik (ceaaa..da pandai use that BE term. Hik hik)Ada sekupang 2 je dlm tu.
Wow wiee..2x cash out?? kira lumayan jugak tu. Ayoh...byk kan lagi entry anda. hehe

MARIA :
Innit tu ko masuk je web dia. Dia mmg link ngan NN, ada akaun NN otomatik la buleh buat innit tu. Simple n sng. Post je entry kita dlm innit and akan meningkat la trafic kita. Cuba lah. Ngeh ngeh ngeh...

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign