Pages

18 August 2010

~Pasal Bufet dan Tupai~

image googled : tupai

Apa kaitan bufet Ramadhan dan Tupai?
Adakah ada bufet Ramadhan yg bermenu kan Tupai? Erkkk...

Yesza...akhirnya kami ber bufet di Restoran Tupai Tupai di Jalan Bukit Petaling berhampiran DBP sanun. Ngeh ngeh ngeh. RM38.00 utk minggu pertama Ramadhan (dh abis la smlm). Lps tu RM45.00Kuar opis dlm kul 5.30pm. Konon mcm velagak la leh smpai dlm kul 6pm. Jalan mmg clear. Tk la jem truk. Skali tersalah jalan la plak. Tk naik flyover baru kat Hang Tuah tu. My dear kata tkpe, nati kat dpn leh selak ke kanan. Sekali da takde. Jalan tu dah kena tutup. So, terus ke dpn harus la masuk Sg. Besi balik. Tp my dear terambil jalan nak ke hway Seremban. Hoh! giler ko. Mau berbuka di Seremban ni kang. Laju2 call GPS bergerak aku yakni shbt ku yg ariff ttg jalan2 kat KL neh - Dee. Beliau kata masuk balik jalan nak pi MV tu tp amik yg dia tulis Jln Tun Razak. Puh..lega. Kalo tak mungkin kami bukan ke Tupai Tupai, tp ke Petai Petai. Ngeh ngeh ngeh.

So, smpai sana dlm kul 6.30. Sebuah lagi keta which kononnya follow incik Atoz da smpai dulu. Ngeh ngeh. Bagus oih sini. Dia susun leklok je keta. Keta kecik ngan keta kecik. Keta beso ngan keta beso. Mungkin dia nak jimatkan space. Camni ha.

Napak comel je keta keta seragam camni. Hik hik

Lepak2 dlu amik gmbr bagai. Memula kami booked nak duk bersila. Skali tpt tu kecik. Tk muat utk beramai2. Tk sudah2 bergambar mcm org jakun. Muehehe. Lps tu dlm kul 7 baru boleh amik makanan. Apa lagi kasik serbu lah. Makanan adalah byk. So, tatau nak pilih apa. Aku just makan ini dahulu. Butter prawn harus la wajib amik. Ada ayam pandan, ayam lemon. Suma amik. Ini lak my dear. Sekali hadap je. Maksimum. Then tak makan lelain dah. Rugi tul. La..awak amik telur dadar, itu saya pun boleh goreng kat umah bang oiii.. hu hu...

Tp kat sini jgn la anggap nak layanan mcm kat Satay Station which kalo kat sini nati ada org antarkan air 2 jag. Dah abis dia tukar tnya lagi nak air apa. Kat sini ko serbu la beramai2. Tp air dia byk. Memcm ada. Limau, mangga, oren, sirap, milo ais, teh ais suma adalah.

Kiterang makan smpai perut da sebu. Padat oih. Konon nak makan nasik putih la sbb memula aku amik nasik goreng sket je. Tp da cannot go oih. Ratah je ikan pari bakar.

Overall, ok la. Menu byk sekali. Udang pun mcm2 jenis udang. Ayam pun mcm2 jenis ayam. Ada western- sedap mash potato dia. Lamb chop pun sdp black pepper dia. Laksa Asam, Laksa Johor, Mee Kari suma ada. Laksa sedap dan pedas.

Kalo korang jenis tak kesah berbuka dlm keadaan org ramai2, hiruk pikuk, lps tu nati ada org lalu blkang kerusi ko smbil bawak lauk dan nyaris tak terlungkup atas kepala, boleh la berbuka kat sini. No hal lah.

Tpt solat pun ok. Tk campur laki pompuan. Selesa. Telekung pun ada. Napak bersih. Aku napak kawan2 aku pakai la. Aku mmg ada je spare telekung dlm keta.

Kalo tnya aku..kalo org nak blanja buleh la aku pegi. Hi hi. Tp nak pegi lagi sekali tak la kut. Kita terai tpt lain la plak.

So, cam biasa. Food review harus ada gambar. Kami pergi ber10. Dlm gmbr ni ada lapan je. Shahrir tatau pi mana tah. Amik makanan la kut. Sorang lagi yg tukang amik gmbr lah.

Kebanyakan satu dept la. Ada sorang tu je. Hik hik. Tp biasa la itu org. Harus ada setiap kali ada trip dgn adik2 aku ni. Mmg da mcm adik dept aku gak. Dept mana tah budak tu. Hu hu

Ini belum buka lagi. Tgk tu..gosip je derang ni tau.


Ini da lepas berbuka. Tgk..sapa tak abis makanan dia denda 100gm = RM10. Merata ceruk dia letak weh. Lantak kome..makan la kasik abis apa yg ada dlm pinggan tu. Motip aku nak buat gigi camtu tatau la. Pehtu yg bwh tu sebenar gmbr aku pegang duit2. Konon nak buat mcm yg org salu tgkp gmbr then tag org lain dlm fb tu. Apa tu...jutawan MLM eh? Tak jadi la pulokk...tak napak duit... Kutip duit la nak pi bayo.

Sekarang sudah ada seekor kumbang lagi dlm unit kami. Yg gantikan tpt aku. Tp ini org ha..mmg la tatau nak ckp apa kat dia. Asik tergelak je dibuat nya dgn kehadiran dia ke unit kiterang.

Apapun enjoy. Sekali sekala berbuka ramai2 camni. Syok lah.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign