Pages

20 May 2010

~PnStoberi & Buku Biodata~

Sapa ada angkat tangan laju-laju.
Aku rasa mcm suma org penah buat buku biodata nih or else penah tulis la buku biodata kawan2.
Apa-apa aja lah dlm buku tu.
Me myself ada buku ni sejak sekolah rendah lagik.
Tp rasa yg rajin buat buku biodata ni budak pompuan.
Lelaki idak la rasanya.
Selain buku otograp, buku biodata ni pun semacam buku wajib ada.
Beli buku tebal2, balut cantik2, lps tu pas sorang demi sorang.
Nak2 yg tahun2 akhir sekolah tu kan [tak tahun akhir pun adooo...].
Aku ada simpan ni buku biodata ni. Tp kat mana aku letak dah. Harus balik kg ni aku nak carik balik. Sayang oih.
Antara buku biodata paling aku sayang adalah yg berbalut pembalut adiah garfield dan satu lagi pembalut kaler kelabu ada love-love [waaa..byk ghopanya buku biodata aku yer].

Selain gmbr comot kat sekolah, buku biodata ni pun salah satu menda yg memorable lah.
Kalo tgk buku ni otomatik tingat zaman sekolah.
Raya 2 thn lepas gi umah Azfa, skulmet dari form 1 - form 5.
Dia bwk kuar buku biodata dia. Hahaha...berair2 mata bila baca balik.
Artis kegemaran : Yusry KRU. Kira abis best tu. Kadang ada yg tulis penyanyi omputih, dgn harapan org akan kata 'wow! terer english dia nih' . Haha.
Lps tu ada makanan kegemaran. yg paling tak buleh blah bila ada yg tulis - yang halal. Seyes aku mencik tau sapa tulis camni. Cam malas je nak tulis. Kalo aku sure tulis Laksa la. Dulu kini dan selamanya.
Masa form 5 tu mmg stok suma buat lah buku ni kat aspuri tu. Bersusun buku nak ditulis. Mana nak baca buku, mana nak buat add maths yg tk penah2 dpt jalan penyelesaiannya tu, mana nak tulis buku biodata lagik.
Kalo yg stok rajin tu mmg lawa la buku biodata org jadinya. Dgn tampal2 nyer. Dgn gambo artis2 kesayangan, siap lirik bagai. Haha. Ok..aku nak tergelak bila bayangkan.
So, sapa nak buat buku biodata saya..silakan..
Nama :
Nama gelaran :
Nama Ibu : Nama Bapa:
Hobi :
Cita-cita :
Makanan Kegemaran :
Minuman Kegemaran :
Artis kegemaran :
Drama kesukaan :
Motto : [ok..ini lagi tak buleh blah..mcm2 motto kuar].
Lagi apa tah..tak ingat dah aku. Rasa skang ada lagi budak sekolah wat camni di zaman2 facebook nih.

PnStoberi : tetiba teringat buku biodata.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign