Pages

19 November 2014

Movie : The Hunger Games - Mockingjay Part 1



Yieha!
Setahun ku menunggu sambungannya.

Hari Khamis ni dah keluar The Hunger Games : MockingJay Part 1.
Kalau ikutkan novel dia - trilogy. The Hunger Games - Catching Fire - Mockingjay.
Aku dah settle baca novel trilogy ni masa aku cuti MC sbb operation last year.

Tu hari yg Catching Fire tak berapa best sbb rasa macam kejap sesgt.
Lepas tu ending tergantung giler kot. Kalau baca buku dia mmg detail, movie dia ciput sgt. Rasa cam tak puas btol.
(dah keluar HBO tak silap aku last weekend, ke weekend nih. Takde kat rumah tu ari, tak dpt tgk).

Masuk yg Mockingjay ni sebenarnya makin complicated.
Dah takde dah main games bagai tu.
Sebenarnya citer ni ada simbolik di sebalik nya.
Ada lah yg cuba dirungkaikan.
Tapi, takyah la pikir2 sgt.
Tengok je sudah.

Sapa yg tak tgk 1st movie n 2nd movie, mmg aku tak saran kan lah nak tgk Mockingjay ni. Sbb rasanya nati lagi rasa terhapa hapa.
Aku pun dah settle baca trilogy tu baru faham.

Yg Mockingjay ni depa akan balik ke district depa. District 13 kan ada 3 pemenang. Depa duk rumah jauh dari penduduk lain. Lepas tu nanti Katniss jumpa balik boyfriend dia. Lepas tu entah, aku pun lupa.. pastu aku plak yang confused, aku tahu sbb aku baca ke, sbb mmg dah ada kat movie. Sbb macam terbayang2 pulak citer tu. Ke aku ter imagine sambil baca. Hoih. Giler.

Apa pun, aku mmg suka citer style camni.
Jadi, myDH terpaksa layan walau aku rasa dia tak berapa minat citer sains fiksyen melampau kudrat alam nih. Huhu.


"Katniss Everdeen"

Jennifer Lawrance

Okey, jom kita beli tiket.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign