Pages

20 September 2013

Edisi Masak Masak Masa Cuti

Hujung mggu lepas. Yg cuti 3 ari tu. Lepak selepak lepak nya kat umah. Tp roh memasak dah masuk aku rasa. Asik nak masak ja. Haha. Aku cakap kat myDH 'saya kalo dah masuk roh memasak ni, jgn ditegur tegur'. Haha. Aku sendiri pun takut ngan diri aku sendiri. Sbb aku la paling pemalehhhh nak masak... ni tetiba rajin plak pagi petang memasak. Eh. Malam pun ada.


Ni pagi Ahad. Masak nasi lemak. Ramai pula bagi love gambo ni kat insta. Maceh uolss.. suka ye acik masak nasik lemak. Alolo.... homey hangat khann.. masak nasik lemak pun nak buh gmbr dlm insta. Sudah la pinggan pelbagai jenis. Kasihaannn [bila nak beli pinggan lawa ni??]


Ni petang nya. Masak bihun sup ayam. Tiru resepi sebijik dari 1hari 1Resepi. Homey hangat kann... masak cemni punya senang pun nak pakai resepi. Eh. Kena la. Tp aku tak berapa suka plak sup ayam style gini. Bes kalo sup daging/sup tulang jugak lah. Buat mi tu kaler kuning. Kedah styleee.. ahaha. Tp sambal cili kicap wajib adaaaa..

Hari Malaysia. Tema desa. Haha. Ikan selar kuning goreng sambal, ikan bilis sambal itam dan juga pecal yg kuah cair.. cisss.... potonggg selera.. nati nak suh mak beli kan lagi lah pes kuah pecal tu. Nak banyak2.. [tamak pulakkkk]


Tgk org buat kek ni, tetiba nak juga... haih... kegilaan betul. Sanggup gi Ongtaikim sana carik bahan. Haha. Tu aku kata roh memasak aku dah masuk.. Lagipun dari bulan puasa tu ari plan nak buat, tak terbuat. Oh. Salu aku tak buh cocoa powder tu, tp kali ni buh sket. Oke la. Ada pun takpe, takde pun takpe. Oh. Biskut. Aku mmg suker buh biskut marie cappuccino tu. Tak sker yg original.

Minggu ni entah la. Tgk la keadaan... Tp cam nak buat rendang ayam. Makan ngan ketupat. Teringin plak. Huhuhu.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign