Pages

19 September 2013

40kg?? Mustahil. Haha.

Ari Selasa tu ari lah. Appointment ngan my gynea. Cea..my gynea kohnon.. nyampah la pulak rasa. haha. Oke la, ada appointment kat klinik Dr. Hamid. Abis... dah 3 bulan lebih dah lps operation. Kena la call sbb masih tiada apa 'miracle'. Moh la kita pergi balik. Call hari Khamis (12hb), dpt appoinment hari Selasa (17hb). Mmg la senang dpt appointment sbb mmg dah ada rekod. Lagi plak aku buat operation pun kat klinik tu gak. Yg lambat nak dpt appointment tu kalo 1st visit je. Lepas lepas tu da oke dah.

So, berpergian lah kita. Pagi tu kerja jugak lah.
Kali ni dipermudahkan lah. Dapat parking dekat. Orang pun tak ramai. Kalo tidak..belum pukul 2 org dah berderet tggu pintu nak buka. Ini, 2.15 pun rilek je. Cam biasa, letak kad, tggu nama panggil. Aku orang ketiga jumpa doktor. Tp yg lama menunggu lah.. tggu nama panggil, tggu amik ubat, tggu nak bayar. Gitu.

Cam biasa, dia tnya cycle day, oke ke dak. Check bp, check berat. BP oke. Tapi berat tu aku cam tak percaya gak la.
Last visit (bulan 6) - 46kg. Ha, betul lah masa tu mmg berat aku camtu.
Sekali ni boleh jadi 40kg. Hahahahaha. Masa tu yg amik berat Dr. Aimy, dia kata oke lah ni..da turun byk. Haha. 
Aku kata.. eh..biar betul ni, selalu timbang 44-45 camtu.

Tak mungkin. Tak mungkin.

Balik tu lelaju timbang. 45.6kg. Kannnn... da kata dah. Memang takkan pegi 40kg punya. Walo mmg itu lah berat aku yang aku target. Kalau boleh lah. Nak maintain kan dalam 40-44kg sahaja. Tapi, tak mungkin la kan. Berapa lama dah kawen.. 37-40kg tu berat sebelum kawen tu. Umur pun dah meningkat. Mana mau nyer nak berat gitu.

Tapi tu lah. Berat 44-45kg tu pun dah oke. Cuma jgn smpai 49kg cam dulu lah. Semalam aku belek2 gallery kat phone sbb nak delete gmbr (apa lah.. gmbr seme tak semenggah dalam phone. Lagi2 gmbr lauk, gmbr daun.. ahahaha), pastu tgk gmbr masa bulan 2, bulan 3. Ya Allah hai..mmg gemok kot... cemna aku leh tak sedar rupa aku time tu. Ngeri. Takmo ia berulang lagi.

Skrg ni pun beli pakai shawl rasa cam dah gemok balik muka ni. Badan oke dah. Muka je ni. Cemana nak kasik kurus muka ni?? *tepuk2 pipi*

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign