Pages

24 March 2010

~PnStoberi yang Bengang~

Bengang tak?? Ke bengong?? Ke bongok?? Muahahah..hahah..aha..ah..

Ok, apa korang rasa kalo terjadi mcm ni :
Baru lps makan2 kat kedai. Pehtu mcm rasa nak terkucil. Tp takmo la melampiaskan di mana2 petrol stesen mahu pun di memana kedai. Ok. Tahan je lah. smpai umah. Maka tahan je la dari Selayang smpai KL. Da smpai di rumah pula trus tak smpat nak tggu suami memasukkan keta kat tpt parkir, trus melompat kuar dari keta trus panjat tangga [fuh! naseb baik tgkt 1] lps tu nak masukkan anak kunci ke dalam mak kunci [mangga]. Tetiba tak mau terbukak pulak. Ha..cemna ko rasa?? Ni dah menggigil2 tahan ni. Elok pula napak sang suami berlenggang kangkong di bawah sana. Uii..mula rasa nak muntahkedarah dah nih.
Ha..sang suami pula menerai utk membuka mangga kunci tu namun tidak berjaya.
Jadi.."udah la tu..jum gi Petronas..g toilet..then baru nak pikir cemna nak bukak kunci nih"

Ok, sebelum tu..layan gmbr ini dulu. Iya..blog pnStoberi jarang-jarang ada gmbr makan2, minum2 ni kan. Hehe. Iya..sbbnya..PnStoberi ni bukan kesah sgt bab makan2 ni. Ada je kerenah kalo nak makan tu kan. So..reni rasa mcm nak tempek gmbr makanan plak. Nak rasa mcm blog2 lelain tu. Hehe.

Napak sweet kaler air minuman nih.


Ini lah kami order.
Kerang bakar yg sos dia tu sedap amat - sotong goreng kunyit -
erabu mangga yg delicesss - dan sup cendawan yg so-so lah.

Dan kami pun makan la kesemuanya sehingga habis. Alhamdulillah..semuanya RM23.00. Ok lah kan. Kami makan suma ni kat kedai yg namanya JOE Seafood. Nun kat Stadium Selayang sanun. Dekat ngan area2 kedai Pak Tam tu.

Kedai ni ekceli di recommend kan oleh wife KP kiterang. Sbbnya tadi gi melawat KP yang tak sihat. Memula pas keja trus pi hospital Selayang tp rupanya dia da discaj. So, aku takmo balik sesia..so..trus pi umah dia. Ye lah..dept aku da melawat tghari tu tp aku jadi petugas sambutan lak tghari tu. So, tk dpt follow. Ada lawatan dari Barcelona kat opis tghari tadi. Yg hok nama Rodriguez, Jose Maria suma tu..berbelit lidah bila nak sebut nama2 derang.

Jadinya..lps makan2 ni lah yg aku start nak terkucil tu. Tahan tu..punya taknak singgah memana.

So, lps gi Petronas tu kiterang balik semula ke umah. Try lagik bukak. Kut td pasal nak kecoh2 nak masuk jd takut dia tak buleh bukak. Tp try nyer try tak buleh jugak. So, nak cari gergaji besi. My dear kata mebi ada kat opis. So, gi opis. Carik2 takde..[aku da agak mesti takde..takkan la nak simpan gergaji besi kat opis..motip???].
Aku tggu je dlm keta sementara my dear carik tu..smbil tu call mak..nangis2 ngadu. Haha. Motip nak nanges2..giler ke apa?? Tkde makna aku nak nanges.
Tup2 baru terdapat idea nak mintak tolong kat abg guard opis yg duk kat area umah kiterang. Makanya dgn "maratol" dia pun membantu lah mengkopakkan kunci tu. Haha. Abis suma kuar dr umah tgk apa kejadian mengetok2 di malam2 hari.
Dan akhirnya terbuka jugak. Bkn mangga tu yg terbukak tp grill tu punya tpt kunci tu yg terkopak. Haha. Lantak la..yg penting dpt masuk umah.

Tp aku geram jugak la kan. Neber aku ni kan..elok je nyedan duk dlm umah. Rilekss je mcm takde apa2 berlaku masa kiterang ketok grill tu. Saba je aku.. pada hal anak2 dia la yg slalu hentak2 mangga tu. Mana tak mendalah tu ter gerak koordinasi kuncinya. Susah..susah.. [ok..ini kena rujuk entry aku yg lps..ada aku citer cemna kedudukan grill dan aku berkongsi grill yg tu dgn neber sblh umah].

Huii...mengong pun ada rasanya..lawak pun ada. Tp mmg aku nak tergelak ajer. Ms citer ngan mak pun tergelak jugak. Bukan per..aku rasa naper la mcm ter malang je. Udah la nak melawat KP kat spital..dia da balik umah. Balik umah punya tahan nak ter kucil tup2 tak buleh masuk plak. Tu pun seb bek la mlm kejadian ni berlaku. Kalo siang..mmg cuti tak memasal la gayanya.

Oklah..mengantuk..nak tido.

PnStoberi : Jiran sepakat membawa muafakat.

2 juta komen

HOO MURAHNYE..
rm23.. ok la..
nampak sedappp...
huhu rindunya nk makan seafood

EJAA,
meh dtg sini meh..kak reen blanja makan sifud. hik hik

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign