Pages

15 February 2010

~PnStoberi balik kampung~

Aku baca tajuk mcm hampagas je.
Lantak la situ. Malas nak pikir dah.

Cuti raya cina. Cuti 4 ari. Sabtu - Selasa. Mula plan nak ke Penang. Tp kansel sbb nati smpai Penang kedai jeruk pun tak bukak [tujuan utama hanya nak beli jeruk ke kalo p Penang??]. So, amik keputusan balik kg.
So, balik Sabtu petang dgn harapan jalan da tak jem kut..
Tp harapan tidak menjadi. Masuk je Sg buluh da mula menekan2 brek [my dear la..aku duk sebelah je]. Smpai la ke Slim River. Puh! Fedap ok. Fedap!. So, kata kt my dear smpai Sungkai kita kuar then ikut jalan lama. Nekad je. Exit je tk smpai 2km jem kat jalan lama. Giler..sangkut smpai la ke pekan Bidor. Giler owh giler. Lepas pekan Bidor baru lah ok. Tp masa tu da nak maghrib da.
Igt nak ikut jalan lama smpai Ipoh je. Tp bila smpai Gopeng, leh napak hway. So, napak hway da clear. Smpai Simpang Pulai masuk balik. Tk smpai 5 minit da smpai kat plaza tol. Hehe. Ingat nak makan dulu sblm balik umah, sekali aku buat hal mcm nak ter kucil plak. Yelah lebih 5 jam dalam keta. Tau je lah aku kan. My dear mmg tau sesangat lah. Aku takkan nyer nak ter kucil kat toilet2 restoran/gerai tu. Aku sanggup tahan [ye..tahu nati leh dpt penyakit batu karang]. So, melaju je lah trus ke kg. Genap 7 jam atas hway. Kejadian 2 thn lps masa aku balik sorang berulang lagi la napaknya. Serik ke tak nak balik sehari sebelum raya cina. Rasa...serik da kottt.

Jadi xtvt seterusnya adalah makan kenduri umah jiran sebelah pada ari Ahad. Akak sulung aku smpai dlm kul 3 tu. Lepas tu xtvt terjun sungai sbb panas melampau. Lepas tu xtvt p pasar malam dan membeli satey sebanyak 50cucuk utk dimakan bersama ahli keluarga. Owh. Tk ketinggalan xtvt berinteraksi dgn ahli keluarga melalui facebook. Hoho. Giler je. Umah da mcm kat siber kafe. Abg ku mmg ada strimix tu kan..so, sharing is caring. Aku pun tk perlu ber berukbeng bagai.

Dan utk ari Isnin. Xtvt beli groceries kat TF. Iye,ini adalah xtvt yg dinamakan "macam kat KL da takde beras, minyak, gula dsbnya". Haha. Aku kalo balik kg mmg slalu je singgah beli groceries kat sini. Sonang..maleh aku nak ke care4 tu. Kalo ujung bulan je slalu barang nak carik mesti abis, kalo abis je mesti ujung bulan. Ha, gitu. So, beli sini.

Balik umah xtvt mentekedarah KFC yg dibeli oleh anak buah ku dan dibelanja oleh Mamanya (akak aku ler). Masa gi TF tu pi beli skali lah. Then tido jap. Then terjun sungai lagik. Kali ini terjun beramai2. Kalo smlm tu hanya ber5. Kali ni ramai sket pesertanya.

Bes tul kan, cuaca panas2 gini, trus terjun sungai. Tp air pun da cetek. Nak menyelam pun tk dpt sgt. Siap leh bersila kat pasir tgh2 sungai tu.

Gi mandi pun nak amik gmbr. So, tgk gmbr lah. Tp cam biasa, gmbr seakan2 je dlm mukabuku tu. Hoho.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign