Pages

27 June 2012

Edisi Mansion : Luahan Hati

Tahu tak. Semakin lama membuat survey-an *sesuka hati menambah imbuhan* semakin byk plak menda yg nak dibuat.
Dulu igt nak buat cabinet yg custom je dulu. E.g : Kitchen Cabinet (KC), Built-in wardrobe ngan TV panel. Tp bila dah baca baca baca. Bukan itu yang penting. Ada lagi yg penting sebelum masuk rumah yakni ceiling!. Eh. Bukan lah rumah ku takde ceiling. Itu mustahil sbb ceiling ku adalah lantai orang dan lantai ku pula ceiling orang. Tp ini plaster ceiling (PC). Bila dah ber-PC harus la kena ada Cornice. *tetiba trus rasa nak ada kuasa cam pari pari - buleh tukarkan daun kepada duit. Huhu*

Perlu menda tu sebelum masuk rumah. Bak kata rakanku, Hana - nati napak cam rumah sewa. 
Huhu.. Yelah. Takkan nak buat lampu seketul camtu. Umah dah cantik *eh..cantik kewww??? Choiii* Skali pandang atas tengok.

Yelah, aku pun mau la lampu downlight segala. Yang tanam dlm siling tu. Huhu.
Itu baru pasal yg atas bumbung. Belum lagi pegi ke daerah2 lain.
Bilik tido. Bilik air. Living Hall. Dining Hall. Yard. Balkoni.
Seme tu perlukan aksesorinya tersendiri.
Wallpaper. Cat. Wiring. Grill.
Mmg la tak wajib. Tapi perlu. Sementelah dah nak buat renovation kan. Trus je buat skali. Sok sok kat mana plak nak merempat sementara kalo baru hegeh2 nak buat.

Kalau boleh mmg semuanya nak.
Tengok E-Catalog dari Hauz Depot ni mmg la lagi seronok.
Semua ada di situ rupanya.
Hurm. Kena pegi gak Hauz Depot.

Tp bkn yg kat jalan TAR punya tu. Tak puas. Nak pegi yg kat Damansara sana tu. Dkt ngan area IKEA tu. Eh. Kenapa aku tak ghairah nak pegi IKEA ek? Entah. Dulu mmg suka. Skrg ni rasa macam ada banyak lagi pilihan lain.

Dah la. Membebel ja. Nak buat, buat je lah. Membebel2 sini pasaipa.
Tapi kan, aku ada jumpa blog ni.
http://blog.mohdimran.com/category/casa-idaman/
Detail giler citer dia. Bes baca. Sesuai sbb umah dia pun ala ala umah aku jugak.
Dan dia pun tak kedekut info. Emel ja tanya, dia bagi tahu beli itu ini kat mana.
Tapi... beliau bajet tinggi tu. Hihiks.

Oke lah. Apa pun, macam aku ckp sebelum ni, Alhamdulillah, rezeki rumah cinonet ni. Bajet tu tak la 'kasar' sangat. [dan sbb tu la memacam kehendak aku ni. Haha]

Haih. Tak sabar rasa nak start renovation ni. Nak zahirkan segala idea yg dah lama terperam dlm otak ni. Huhu.

*hingga ke saat aku menulis, BPP masih tak hantar final payment pada developer. Dah 3 hari lepas due date. Aku pun taktau nak buat apa. Selain menanti dan terus menanti. Mmg terkilan. Sbb suppose start 27hb home owner dah boleh ambil kunci. Tkpe lah. 3 tahun boleh bersabar. Takkan seminggu dua ni tak boleh bersabar. Aku berdoa agar pegawai BPP yang uruskan ni terbuka hati utk mempercepatkan prosesnya :(

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign